سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یک شنبه 21 مهر 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یک شنبه 21 مهر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 86 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 73 همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز یکشنبه (21 مهر 98) در برخی مناطق پرتردد با افزایش غلظت ذرات معلق روبه‌رو خواهیم شد؛ اگرچه با افزایش میزان ناپایداری جوی و رشد ابرناکی در ساعات اولیه روز بیشینه غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهند بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: به‌تدریج با افزایش سرعت باد در برخی ساعات بعدازظهر همراه با احتمال بارش پراکنده، شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها مهیا شده و بهبود نسبی کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. 

وی بیان کرد: شایان ذکر است با کاهش سرعت باد در اواخر وقت یکشنبه، در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی، تجمع ذرات معلق در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

نظری اظهار کرد:  با تداوم شرایط جوی آرام تا صبحگاه روز دوشنبه (22 مهر 98) و با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. با برقراری جو آرام، افزایش پایداری جوی و کاهش دما در طی روز شرایط نامطلوب در برخی مناطق ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: در ساعات پایانی دوشنبه کاهش میزان ناپایداری جوی هم‌زمان با ازدیاد حجم ترافیک، سبب تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در برخی از مناطق پرتردد شده و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را به دنبال خواهد داشت.