فرمانده نیروی انتظامی گفت: این خدمات پیوسته اما یکطرفه است. پلیس انواع و اقسام حمایت ها را از شهرداری و شورا می کند اما این توقع را دارد که شهرداری نیز در جهت افزایش امنیت اقداماتی را انجام دهد

به گزارش مرور نیوز،  سردار حسین رحیمی ،  فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورا (21 مهر) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره گلایه ای که از مدیریت شهری در مورد هزینه ای که برای امنیت شهر تهران می کنند، اظهار کرد: در کلان شهری مانند تهران در حوزه های مختلف اجتماعی، عمرانی و ... هزینه های کلانی می شود اما سهم امنیت شهری صفر است و این برای تهران خوب نیست.

وی با اشاره به مصوبه ای در خصوص میزان کلانتری های شهر تهران گفت: ۱۱ سال پیش مصوب شد تعداد کلانتری های پایتخت به ۲ هزار کلانتری برسد که به عدد ۴۰ نیز رسید اما متأسفانه شهرداری در این خصوص کمکی به نیروی انتظامی نکرده است و امسال دو خیّر به موضوع ساخت کلانتری ورود کردند، این در حالی است که ما روزانه دهها و صدها خدمات به شهرداری می دهیم و توقع داریم در این حوزه به ما کمک شود.

وی ادامه داد: میزان امنیت با کمک شهرداری روند صعودی تری پیدا می کند. پیش از این در بودجه شهر تهران ردیفی برای این موضوع پیش بینی بود که در حال حاضر حذف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص ساماندهی موتورسیکلت ها نیز توضیح داد: ما مقدمات کار را آماده کرده ایم. سالهاست در خصوص موتورسیکلت ها برنامه هایی اجرا کرده ایم که نیاز به کارهای عمیق و ریشه ای تری است و به مردم قول می دهیم به شکل جدیدی ساماندهی موتورسیکلت ها را انجام دهیم.

وی با اشاره به خدماتی که پلیس به شهرداری می دهد، گفت: این خدمات پیوسته اما یکطرفه است. پلیس انواع و اقسام حمایت ها را از شهرداری و شورا می کند اما این توقع را دارد که شهرداری نیز در جهت افزایش امنیت اقداماتی را انجام دهد، به طور مثال با کمک شهرداری در ۲۰ نقطه با جدیت موضوع ساماندهی بساط گستران را دنبال کردیم. ما در خصوص سؤالات کنکور پیش از وقوع جرم به موضوع ورود کرده و باند فروش سؤالات را منهدم کردیم.

رحیمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر دزدی هایی که از المان های شهری می شود، از درهای چدنی تا پارکومتر و دیواره های صوتی گفت: باند هشت نفره ای در این خصوص دستگیر شده اند که حدود ۴۴ تابلوی شهری را به سرقت برده اند، همچنین باند کسانی که دیواره های صداگیر را سرقت می کردند نیز منهدم شدند و باید بگویم متأسفانه برخی از آنها پیمانکاران شهرداری هستند. در رابطه با برخورد با دزدی های سردیس ها و تندیس ها نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.