اعضای شورای شهر تهران پس از شنیدن اظهارات سردار حسین رحیمی درباره وضعیت امنیتی و ترافیکی پایتخت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش مرور نیوز، اعضای شورای شهر تهران پس از شنیدن اظهارات سردار حسین رحیمی ، رئیس پلیس تهران درباره وضعیت امنیتی و ترافیکی پایتخت به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و در ابتدا مرتضی الویری، رئیس کمیسیون بودجه با بیان این که دو هفته پیش شاهد پدیده‌ عجیبی بودم اظهار کرد: برای من پیامک آمد که مالک اتومبیل شیشه خودروی شما پایین است که من تعجب کرده و متوجه شدم همسرم یادش رفته شیشه را بالا ببرد و این میزان از دقت پلیس قابل توجه است.

وی با بیان این که پلیس راهور اعلام کرده که سه میلیون موتور در تهران وجود دارد اظهار کرد: به نظر می‌آید برخی از موتور سیلکت‌ سوارها از قوانین آزاد هستند و در پیاده رو و مکان‌های مختلف تردد می‌کند و از پلیس تقاضا می‌کنم اقدام مثبتی در خصوص ساماندهی تخلفات موتورسواران انجام دهد.

وی همچنین در مورد خودروهای آلاینده تذکر داد و گفت: بارها ملاحظه می‌شود که خودروهای آلاینده به خصوص کامیون‌ها در شهر تردد می‌کنند و با آنها برخورد هم نمی‌شود که باید فکری کرد.

در ادامه احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی با بیان این که پلیس یک شخصیت به اسم سردار مسگرا دارد که در مسجد شیخ فضل الله فعلی فعال بوده و جلسات قرآن داشته و  با حکم امام خمینی رئیس شهربانی شده است  که به نظر می‌رسد پلیس نسبت به حفظ این گونه میراث اقدام کند.

وی با بیان این که در ساختمان پلیس آگاهی ، ساختمان ارزشمندی است که می‌تواند تبدیل به موزه پلیس شود گفت: من از پلیس تشکر می‌کنم که براساس آماری که ارائه دادند در تجمعات حتی یک برخورد هم نداشتند اما معتقدم می‌توان کار پلیسی انجام داد اما پلیس دیده نشود به همین دلیل پیشنهاد می‌شود کانکس‌های پلیس به شکل و قاعده فضای شهری طراحی شود.

وی با بیان این که یک زمانی پلیس و شهرداری مدیریت واحدی داشتند گفت: پلیس و شهرداری باید با هم حرف بزنند نه این که در رسانه‌ها جواب یکدیگر را بدهند مثلا اگر پلیس معتقد است که طرح ترافیک ایراد دارد، نقطه نظراتش را بگوید نه اینکه به رسانه‌ها بگوید.

در ادامه شهربانو امانی با بیان این که از پلیس برای تامین امنیت اتفاقات شورایاری‌ و فوتبال روز پنجشنبه تشکر می‌کنم اظهار کرد: در روز پنجشنبه برخی دغدغه حضور و برخی علاقه به حضور در ورزشگاه داشتند و پلیس اجازه نداد که فضا دو قطبی شود.

وی در ادامه  با اشاره به خسارات موتورسیکلت‌ها گفت: در شبکه‌های اجتماعی از رفتار پلیس در مورد حجاب فیلم‌هایی منتشر شده و من می‌فهمم که گاهی وظایفی که به پلیس داده می‌شود بر عهده آنها نیست اما باید مراقبت کرد مثلا این که اگر در برخی از ماشین‌ها بی حجابی را گزارش دهند این مسئله به امنیت عمومی خدشه وارد می‌کند.

در ادامه حجت نظری با بیان این که ما می‌خواهیم تعامل بیشتری با پلیس داشته باشیم افزود: پل ولنجک افتتاح شد اما بعد از افتتاح بسته شد و جای سوال است چرا این اقدام رخ داد؟