رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید فعالیتهای فرهنگی سازنده و غیرکلیشه ای در مدیریت شهری تقویت شود، گفت: اما جای فعالیت های عمرانی و زیربنایی در هفته تهران خالی بود.

به گزارش مرور نیوز،  محسن هاشمی ،  رئیس شورای شهر تهران در یکصدو هفتادمین جلسه شورا با توجه به حضور سردار حسین رحیمی در شورا با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از زحمات پرسنل این نیرو به ویژه همکاران مرتبط با مدیریت شهری قدردانی کرد.

وی با اشاره به پایان یافتن هفته تهران گفت: از تلاش های همه همکارانی که در گرامیداشت این هفته تلاش کردند به ویژه آقای مسجد جامعی در شورا و آقای محمدی، در مرکز ارتباطات شهرداری تشکر می کنم، بخش پررنگ و مورد توجه برنامه های هفته تهران، فعالیتهای فرهنگی بود که از انتظارات شهروندان از شورای پنجم محسوب می شود.

هاشمی با بیان اینکه باید فعالیتهای فرهنگی سازنده و غیرکلیشه ای در مدیریت شهری تقویت شود، تاکید کرد: اما جای فعالیتهای عمرانی و زیربنایی در هفته تهران خالی بود.

رییس شورای شهر تهران اظهار داشت: هفته تهران بهانه و فرصتی برای پرداختن به موضوعات اصلی  و اساسی شهر است و تقارن این هفته با آغاز پاییز که دوران اوج آلودگی هوا و ترافیک در تهران است این موضوع را به ما یادآوری می کند که مهمترین انتظار و مطالبه شهروندان از مدیریت شهری که در نظرسنجی های علمی انجام شده، ۹۳ درصد متقاضی دارد، پرداختن به مسئله آلودگی هوا وترافیک است.

هاشمی با بیان اینکه ۸۵ درصد تقاضای شهروندان تهران مرتبط با آسیب های اجتماعی است که در این زمینه فعالیت های خوبی صورت گرفته است، اعلام کرد: بسیار مناسب بود که در هفته تهران و آغاز سال تحصیلی، به طور نمونه شاهد اضافه شدن چندصد دستگاه اتوبوس به ناوگان شرکت واحد یا ده ها قطار به ناوگان شرکت مترو می بودیم اما کمبود اعتبارات شهری و ضعف در پیگیری جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، مانع این اقدام شده است.

وی ادامه داد: مناسب بود که در این هفته، ما شاهد بهره برداری از پروژه های عمرانی که طی این دوسال، بخش قابل توجهی از حجم آنها تکمیل و به بهره برداری می رسیدند بودیم یا دست کم، کلنگ برخی از پروژه های عمرانی اولویت دار مانند خطوط هشت تا ۱۱ مترو را که امکانات ومنابع اجرایی آنها نیز قابل تامین است به زمین می زدیم و فعالیت در آنها را آغاز می کردیم.

محسن هاشمی با اشاره به آغاز فعالیت دوره پنجم شورایاری ها سیاست محله محوری را یکی از راهبردهای شورای پنجم دانست که باید در تعریف، اجرا و تخصیص منابع توسط شهرداری پیگیری شود و تاکید کرد:  برای دوسال آینده، موضوع جبران کمبود سرانه های خدمات شهری می تواند محور فعالیت شورایاری ها باشد که با اقداماتی واقع گرایانه و عملگرایانه بخشی از مشکلات و نارضایتی شهروندان را برطرف نماید.