جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مورد امنیتی خاصی نداشته ایم.

به گزارش مرور نیوز،  سردار ایوب سلیمانی ،  جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به خروجی و ورودی زائران اظهار کرد:‌ تردد زائران در مرزهای چهار گانه بیشتر شبیه به یک راهپیمایی عظیم است با این وجود زمان عبور هر زائر از گیت گذرنامه بین ۳ تا  ۵ ثانیه است چرا که نیروی انتظامی از مدت ها قبل خود  را برای این حجم از حضورآماده کرده است. به طوریکه با افزایش حضور بیش از ۲ برابری زائران اربعین   نسبت  به سال گذشته ما شاهد کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی تصادفات  در مسیرهای منتهی به مرزهای چهار گانه هستیم که علت آن فعالیت ۱۵۰۰ گشت راهور و۱۸۰۰ گشت انتظامی است.

به گفته سلیمانی، بهبود زیرساختهای استانهای مرزی، حضور ماموران پلیس راه و رعایت قوانین و مقررات از سوی زائران قطعا در این کاهش تصادفات موثر بوده است.

جانشین فرمانده ناجا، همراه داشتن مدارک قانونی را شرط بدون معطلی عبور زائران اعلام کرد و گفت: اکثر فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی از آغاز مراسم اربعین در مرزهای چهار گانه برای رصد و پایش اقدامات و خدمات مستقر بوده و تا پایان آن نیز خواهند بود.

سلیمانی با بیان اینکه انتظار است دیگر سازمانهای مسئول در این زمینه به همین صورت پای کار باشند، ادامه داد: نیروی انتظامی از ابتدا امکانات خود را در این مرزها مستقر کرده است؛ برای این کار بزرگ و ملی قطعا امکانات منطقه ای جوابگو نیست و نیاز است از مرکز و امکانات فرا منطقه‌ای برای بهبود شرایط استفاده شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی ۳۰ هزار نیرو برای تامین امنیت و خدمات رسانی به مردم در مرزهای چهارگانه مستقر کرده است، افزود: سامانه های هوشمند برای رصد ناوگان خودرویی عمومی نصب شده که بتوانیم به وسیله آن، رفت و آمد اتوبوس‌ها را کنترل و از ترافیک در مرزها جلوگیری کنیم.

جانشین فرمانده ناجا در پایان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مورد امنیتی خاصی نداشته ایم، گفت: استان خوزستان به دلیل داشتن مسئولان و مدیران موفق با تجربه دفاع مقدس و زیرساختهای مناسب تاکنون مشکل خاصی رانداشته و امیدواریم بدون هیچ مشکلی این مراسم راپشت سربگذاریم.