سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران جمعه 26 مهر 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران جمعه 26 مهر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 74 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 69 همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

نظری گفت: بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وزش باد در نخستین ساعات روز جمعه (26 مهر 98) و با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود. 

وی بیان کرد: رفته‌رفته با افزایش میزان ناپایداری جوی همراه با رشد ابر در برخی ساعات بعدازظهر روز جاری پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای بیشتر مناطق در شرایط مطلوب قرار گیرد. هرچند در شامگاه جمعه با وجود ازدیاد تردد خودروها و کاهش ناپایداری‌ جوی، شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها فراهم شده و احتمال می‌رود در برخی مناطق وضعیت ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) برقرار گردد. 

نظری افزود: با حاکمیت جو آرام تا صبحگاه شنبه (27 مهر 98) انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه افزوده گردد، اگرچه به دلیل کم بودن تردد خودروها در روز تعطیل این شرایط موقتی خواهد بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز همچنان از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد؛ با این حال در ساعات پایانی شنبه در برخی مناطق پرتردد غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل افزایش یافته، اگرچه با توجه به تداوم ناپایداری جوی و رشد ابرناکی و گاهی وزش باد، پراکندگی و کاهش غلظت آلاینده‌ها در اواخر وقت دورازانتظار نخواهد بود.