نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهر تهران بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر در این مراسم داشتیم و باید از ملت و مردم عراق که همه امکانات‌شان را در اختیار زائران قرار دادند تشکر می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز،  ابراهیم امینی ، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه علنی امروز (28 مهر) شورای شهر تهران با تسلیت ایام اربعین حسینی ، اظهار کرد: این ایام یکی از بزرگترین همایش‌های جهانی است.

وی افزود: در این مراسم عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله از همه دنیا به کربلا آمدند و جالب است که بدانید از ایران ۳.۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: این در حالی است که از شهر تهران بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر در این مراسم داشتیم و باید از ملت و مردم عراق که همه امکانات‌شان را در اختیار زائران قرار دادند تشکر می‌کنیم.

وی افزود از همکاران مدیریت شهری که برای خدمت رسانی به این عزیزان در نجف و کربلا حضور داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم خواسته‌های امام حسین(ع) که همان تحقق عدالت است در بین انسان‌ها بروز یابد.

امینی خاطرنشان کرد: امیدوارم از امام حسین(ع) یاد گرفته باشیم که با منطق و تعقل جلوه خوبی از مردمیت و انسانیت به نمایش بگذاریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در هفته جاری روز ملل متحد را در پیش داریم که منشور ملل متحد با امضای کشورها آغازگر کار سازمان ملل بود.

وی ادامه داد: این روز یعنی روز ۲۴ اکتبر آغاز هفته خلع سلاح بوده و این هفته به جهت پاسداشت صلح جهانی نامگذاری شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در ابتدای منشور ملل متحد به موضوع دو جنگ جهانی و تاثیرات آن بر روی زندگی انسان‌ها و ملت‌ها اشاره شده است و از همین رو بر حفظ صلح تاکید شده است.