امروزه همه افراد به دلیل مشغله‌های فکری، آلودگی کلان شهرها و ازدحام جمعیت در شهرهای بزرگی نظیر تهران به فکر ساخت و یا خرید ملک و یا ویلایی در اطراف تهران هستند تا بتوانند برای چند روز و حتی چند ساعت هم شده از مشغله‌ها دوری کنند و در آب و هوایی تمیز به استراحت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری موج، امروزه همه افراد به دلیل مشغله‌های فکری، آلودگی کلان شهرها و ازدحام جمعیت در شهرهای بزرگی نظیر تهران به فکر ساخت و یا خرید ملک و یا ویلایی در اطراف تهران هستند تا بتوانند برای چند روز و حتی چند ساعت هم شده از مشغله‌ها دوری کنند و در آب و هوایی تمیز به استراحت بپردازند.

اطراف تهران پر از شهرستان‌هایی است که هرکدام با ویژگی‌ها و جذابیت‌های منحصر به فرد خود توانسته جایگاه خوبی در قلب خریداران ملک و ویلا باز کند. شهرستان‌هایی نظیر: شمشک، دماوند، کردان، شهریار و لواسان که هرکدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

داشتن یک ویلا در اطراف تهران گزینه‌ای مناسب برای فرار از ترافیک و ازدحام شهری است. بسیاری از افراد در شهرهای شمالی و یا شهرهای دیگری اقدام به خرید ملک و ویلا می‌کنند اما ممکن است به دلایل مختلفی نظیر: میزان مسافت بین شهر تهران با شهرهای شمالی و یا زمان کوتاهی که برای تعطیلات خود دارند نتوانند از ملک خریداری شده استفاده کنند.

اما شهرستان‌ها و مناطق اطراف تهران به دلیل نزدیکی و مسافت کوتاهی که دارند، گزینه‌ای مناسب برای آخر هفته‌ها و تعطیلات کوتاه مدت می‌باشند. علاوه بر مسافت و زمان، داشتن آب و هوای مطلوب و مناسب اطراف تهران میزان درخواست خرید ویلا را بالا برده است.

شمشک

شهر شمشک تشکیل شده از چند شهرستان کوچک شمیرانات می‌باشد که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به منطقه توریستی و همچنین گردشگری پیست اسکی شمشک، پیست اسکی بین المللی دیزین و همچنین پیست اسکی دربندسر اشاره کرد که هرساله با شروع بارش‌های زمستانی شاهد تعداد زیادی از ورزشکاران و دوست‌داران اسکی می‌باشد.

شمشک یکی از مناطق خوش آب و هوایی است که در فصل‌های پاییز و زمستان دارای آب و هوای سرد و خشکی می‌باشد و این شهرستان در شمال شرقی تهران واقع شده است.

لواسان

لواسان دارای لوکس‌ ترین و لاکچری ‌ترین ویلاها در اطراف تهران می‌باشد. شهر لواسان در شمال شرقی تهران واقع شده و یکی از شهرستان‌های شمیرانات به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر یکی از پرطرفدارترین شهرهای اطراف تهران بوده است.

فاصله لواسان با قسمت شهر تهران حدود 11 کیلومتر بوده و این نزدیکی و همچنین آب و هوای بسیار تمیزی که دارد، باعث شده تا این منطقه به یکی از لوکس‌ترین مناطق برای خرید ویلا و یا ملک تبدیل شود.

لواسان دارای رستوران‌های معروف، مراکز خرید معتبر و همچنین جاذبه‌های گردشگری نظیر رودخانه جاجرود، رودخانه افجه، چندین قنات قدیمی، حمام محله ناران، تپه‌ای باستانی با نام ناظم آباد و سد لتیان می‌باشد.

دماوند

وقتی با ماشین خود به سمت شرق تهران حرکت کنید و در اتوبان بابایی حدود 74کیلومتر مسافت را طی کنید به شهری زیبا با پوششی سرسبز و کوچه‌هایی سرشار از درختان انبوه و پر از میوه می‌رسید. شهر دماوند در سال‌های اخیر به دلیل آب و هوای مطلوب و همچنین نزدیکی به شهر تهران باعث شده تا گردشگران و سرمایه‌گذاران زیادی را جذب خود کند.

ازجمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان  به آبشار آیینه رود و منطقه زیبای دشت مشا اشاره کرد.

شهریار

نگین سرسبز استان تهران، این لقبی است که ساکنان و مردمان شهرستان شهریار به شهر خود دادند. شهریار دارای باغ‌های میوه‌های گوناگون بوده و به دلیل نزدیکی به شهر تهران و قیمت مناسب به نسبت اطراف تهران، باعث شده تا خریداران زیادی برای خرید ملک در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

کردان

وقتی که به سمت استان البرز از اتوبان کرج حرکت کنید و حدود 25 کیلومتر از شهر کرج عبور کنید به منطقه‌ای خوش آب و هوا با طبیعتی سرسبز به اسم کردان می‌رسید. منطقه کردان که در سال‌های اخیر به دلیل جاذبه‌های گردشگری نظیر سایت پرواز کوهنوردی و طبیعت‌گردی و همچنین ویلاهای لوکس و زیبا در کنار طبیعتی سرسبز، نامش بر سر زبان‌ها افتاده است و بسیاری از مجالس و مهمانی‌های خانوادگی در این منطقه برگزار می‌شود.

همانطور که گفته شد این شهرستان در 25 کیلومتری شهر کرج واقع شده و با تهران فاصله‌ای حدودا 45 دقیقه‌ای دارد و این میزان زمان کم باعث شده تا این شهرستان به یکی از مقاصد و مناطق مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرد.

درآخر

آلودگی آب و هوا، شلوغی و ترافیک، مشغله‌های فکری و استرس‌هایی که در کلان شهرها بیشتر قابل احساس و درک است باعث شده تا در سال‌های اخیر مهاجرت معکوس بیشتر شده و مردم به شهرستان‌ها و روستاهای اطراف روی آورده‌اند.

خرید ملک و ویلا در شهرستان‌های اطراف و مناطقی که ناشناخته می‌باشد ممکن است کمی استرس‌زا و موجب نگرانی باشد که با مشاوره از مشاورین مجرب و افرادی که مناطق را به خوبی بشناسند می‌تواند از میزان استرس و نگرانی بکاهد.

مشاورین مجرب ما در ملکبین آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در زمینه خرید و ساخت در شهرستان‌های اطراف تهران می‌باشند.