یکی از رایج‌ترین راه‌های ماینینگ رمزارزها، به خصوص بیت کوین، خرید سرور مجازی است اما استفاده از این سرورها تا چه حدی به واقعیت نزدیک است؟

به گزارش مرور نیوز، با توجه به گسترش روزافزون محبوبیت و افزایش قیمت رمزارزها، استخراج آنها نیز با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است. یکی از رایج‌ترین راه‌های ماینینگ رمزارزها، به خصوص بیت کوین، خرید سرور مجازی است اما استفاده از این سرورها تا چه حدی به واقعیت نزدیک است؟

درواقع باید گفت که استفاده از این سرورها امری رایج است، اما کسب سود از آنها دروغی بیش نیست! بنابراین استفاده از سرور مجازی برای استخراج بیت کوین راه‌حل مناسبی نیست. همچنین بعد از گذشت مدتی (حدودا یک ماه) سرور خریداری شده توسط شما نیز از دست خواهد رفت! با این وجود چه ترفندهایی باعث جذب شما به سمت خرید این سرورها می‌شود؟

سرور مجازی چیست: سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

هر آنچه باید در مورد ماینینگ و مراحل آن بدانید!

ماینینگ یا استخراج فرایند ایمن‌سازی شبکه، محاسبه پردازش تراکنش‌ها و نگهداشتن همه آنها در سیستم است. استخراج بیت کوین برخلاف طلا به ازای سرویس‌های شبکه پرداخت امن، جایزه یا پاداش هم در نظر می‌گیرد.

معمولا ماینرهای بیت کوین از نسخه‌های تقلبی استفاده نمی‌کنند و برای اطمینان بیشتر، پاداش را از طریق تراکنش‌های قانونی می‌گیرند. به همین دلیل وجود ماینرهای بیت کوین، برای قانونی بودن سیستم حائز اهمیت است. با این وجود انجام این کار مراحلی دارد که در زیر به تشریح آنها می‌پردازیم:

  1. ایجاد حساب از طریق ارائه‌دهنده vps بیت کوین
  2. راه‌اندازی خط مشی؛ به معنای انتخاب اندازه سرور و میزان قدرت پردازش
  3. انتخاب یک کشور

با راه‌اندازی خط مشی vps، می‌توانید کار ماینینگ را انجام دهید. البته ناگفته نماند که بهره‌گیری از vps ویندوز کار دشواری است. با این وجود انجام این کار خیلی زمان‌بر نخواهد بود. با وارد کردن تمامی دستورات کار را شروع می‌کنید.

استخراج بیت کوین

خرید سرور مجازی برای استخراج  بیت کوین به چه معناست؟

برای این که هزینه مالی زیادی برای استخراج بیت کوین پرداخت نکنید، چه راهکاری وجود دارد؟ بهترین راه سیو دلارهای شما، استفاده از سرور مجازی است. این سرور تمامی تجهیزات پیشرفته مورد نیاز شما را فراهم می‌کند تا از این طریق بسته مناسب خود را افزایش دهید؛ بنابراین با استفاده از سرور مجازی در سریع‌ترین زمان بسته‌های شما ارتقا پیدا می‌کنند.

همچنین بیشتر شرکت‌های سرور مجازی برای پرداخت بیت کوین را قبول دارند. به همین دلیل پیدا کردن سرور مجازی ارزان (نه رایگان)، برای استخراج کار بسیار راحتی است. با استفاده از تجهیزات پیشرفته آن کار استخراج را به راحتی از خانه دنبال کنید.

همانطور که می‌دانید استفاده از نرم‌ افزار بیت کوین، باعث افزایش مصرف برق می شود. با این وجود استفاده از سرور مجازی، فقط نیازمند پرداخت هزینه بسته ماهیانه است؛ بنابراین با بهره‌گیری از آن مصرف برق شما هم کاهش می‌یابد.

بررسی ویژگی‌های  سرور مجازی؛ آیا استفاده از آن صرفه اقتصادی دارد؟

همانطور که اشاره شد یکی از روش‌های رایج و پرطرفدار استخراج، استفاده از سرورهای مجازی یا ابری است؛ بنابراین برای بهره‌گیری مناسب از آنها، شناخت ویژگی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. یک سرور مناسب ماینینگ باید از ویژگی‌های مناسبی برخوردار باشد. چرا که عدم وجود این فاکتورهای مهم باعث استخراج نامناسب خواهد شد.

فرایند استخراج بیت کوین وابستگی زیادی به فاکتور سخت افزار دارد. به همین دلیل قدرت سخت افزاری بالا باعث سرعت بیشتر ماینینگ خواهد شد. از سوی دیگر باید هزینه‌های ناشی از استخراج را بررسی کنید که آیا اساسا انجام این کار سودی برای شما دارد؟ به دلیل این که برخی از سرورها هزینه‌های بسیار سنگینی دارند، استفاده از آنها برای ماینینگ صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

خرید سرور مجازی؛ شایعه یا واقعیت؟!

استفاده از راه‌های قانونی برای استخراج بیت کوین به جای سرورهای مجازی باید در اولویت قرار بگیرد. درواقع دلایل زیادی برای استفاده نکردن از سرور مجازی وجود دارد که در ادامه به تشریح آنها می‌پردازیم.

سرورهای مجازی از پردازنده‌های گرافیکی مخصوص بهره نمی‌برند

معمولا در پردازنده‌های مخصوصی که برای ماینینگ بیت کوین وجود دارد، برای افزایش هش ریت قدرت پردازش بیشتری در اختیار دارید. همچنین در صورت استفاده حداکثری از این پردازنده‌های مخصوص، مصرف منابعی مثل برق تا حدود زیادی بهینه‌تر می‌شود.

 در طرف دیگر استفاده از سرور مجازی به دلیل نبود پردازنده‌های استخراج، باید از منابع برای افزایش هش ریت به صورت حداکثری استفاده کنید. البته در صورت باز بودن دسترسی شما به سرور، باز هم هش ریت قابل‌توجهی در اختیار نخواهید داشت. چرا که در این سرورها منابع مخصوص ماینینگ بیت کوین وجود ندارد.

با استفاده بیش از حد منابع سرور مسدود خواهد شد

همانطور که می‌دانید در خرید سرور مجازی و استفاده از آن، منابع محدود و خاصی در اختیار دارید. به این معنی که خود سرور vps دارای محدودیت تعیین شده است. به این ترتیب نمی‌تواند منابع اضافی برای در اختیار داشتن هش ریت بالا و در نهایت استخراج بیشتر بیت کوین را به شما بدهد.

در صورتی که حتی از همه منابع موجود سرورهای مجازی استفاده کنید، بعد از مدتی شرکت ارائه‌دهنده آن از طریق بررسی گزارش لاگ‌ها و منابع مصرفی، متوجه لود بالای شما خواهد شد. به این ترتیب برای کاهش ریسک اختلال فیزیکی سرورها، دسترسی شما به سرور مجازی را از بین می‌برند.

عدم سود دهی؛ بر باد رفتن سرمایه شما

همانطور که می‌دانید برای استخراج بیت کوین از طریق سرور مجازی باید بسته‌هایی را خریداری کنید. به همین دلیل خرید سرور مجازی، اولین ضرر اقتصادی شما برای ماینینگ خواهد بود. با توجه به موارد قبل عملا استفاده از سرور مجازی امکان‌پذیر نیست. به این ترتیب فقط هزینه یک سرور خشک و خالی را پرداخت کرده و پول خود را داخل جوب ریخته‌اید!

کرک‌های سرور مجازی؛ کلاهبرداری به سبک مدرن!

گاهی اوقات ممکن است با سایت‌هایی روبه‌رو شوید که برای استخراج بیت کوین سرورهای مجازی می‌فروشند. به این حالت اصطلاحا کرک سرور مجازی گفته می‌شود. با این وجود و به دلایلی که اشاره کردیم، هیچ منطقی پشت استفاده از آنها وجود ندارد. چرا که این سرورهای کرک شده به سرورهای شبکه‌های غیرقانونی متصل هستند. به همین دلیل برای کلاهبرداری و خالی کردن جیب شما کمین کرده‌اند!

درواقع فردی که از این فرایند سود می‌برد، صاحب سایتی است که به شما برای اتصال سرور مجازی کرک شده درخواست داده است. در این وضعیت صفحه‌ای که برای ماینینگ بیت کوین در اختیار شما قرار می‌گیرد درواقع جعلی بوده و عملا برداشت پول از حساب نشدنی است.

 

سرورهای مجازی کرک شده کلاهبرداری مدرن

چرا باید ارزهای دیجیتال را استخراج کنیم؟

ارزهای دیجیتال شبکه‌هایی توافقی هستند که در حقیقت نوعی پول جدید و دیجیتال را ایجاد کرده‌اند. درواقع اگر از دیدگاه یک کاربر نگاه کنید، بیت کوین شباهت زیادی به پول نقد اینترنتی دارد.

با توجه به این نکته که ارزهای دیجیتال روز به روز گسترده‌تر و محبوب‌تر می‌شوند، داشتن اطلاعات کافی در این زمینه اهمیت بالایی دارد. همچنین این حوزه ارزش بالایی نسبت به سایر ارزها داشته و استخراج آنها گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

جمع‌بندی

برای استخراج بیت کوین از طریق خرید سرور مجازی حتی در صورت استفاده از سرورهای قانونی، مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد. به دلیل پرداختی بسیار بالا برای خرید سرور، عملا سوددهی شما بسیار ناچیز خواهد بود.

برای ماینینگ بیشتر و کسب سود بالا، باید منابع بیشتری هم تهیه کنید. به همین دلیل و با توجه به هش ریت پایین، صرفه اقتصادی ندارد. در حالت خوشبینانه ارزش رمزارز استخراج شده با هزینه‌ای که برای خرید سرور پرداخت کرده اید برابر خواهد بود. به این ترتیب استفاده از آنها و صرف هزینه برای خرید سرور کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

برگرفته از سایت آسام سرور:  https://asamserver.com/vps-server