پدر و مادر شما چه چیزهایی از زندگی، پول درآوردن و پیدا کردن یک شغل به شما یاد داده اند؟ آیا مثل خیلی از پدر و مادرها به شما گفته اند که باید به مدرسه بروید، سخت مطالعه کنید و بعد یک شغل خوب پیدا کنید؟ به احتمال زیاد خیلی ها این جملات را از پدر و مادرشان شنیده اند.

به گزارش مرور نیوز، پدر و مادر شما چه چیزهایی از زندگی، پول درآوردن و پیدا کردن یک شغل به شما یاد داده اند؟ آیا مثل خیلی از پدر و مادرها به شما گفته اند که باید به مدرسه بروید، سخت مطالعه کنید و بعد یک شغل خوب پیدا کنید؟ به احتمال زیاد خیلی ها این جملات را از پدر و مادرشان شنیده اند. باور کنید یا نه، هرچند که این نصیحت چندان درست نیست، اما رایج ترین حرف هایی است که یک کودک در محیط مدرسه یا خانواده خودش می شوند.

حالا که بحث از مدرسه شد، بگذارید به یک مسئله دیگر هم فکر کنیم: وقتی در مدرسه بودید، چه چیز هایی از پول درآوردن یاد گرفتید؟ احتمالا پاسخ شما به این سوال هم مشخص است و می گویید هیچ!

البته شما در این تجربیات تنها نیستید و اکثر ما روزگاری این نصیحت ها را شنیده ایم و این دوران را گذرانده ایم. هیچ وقت هیچ کسی چیزی را که واقعا به آن نیاز داریم یاد نداده. چیزی که بتوانیم با آن زندگی موفقی برای خودمان دست و پا کنیم. اما جای نگرانی نیست، چرا که کتاب پر فروش رابرت کیوساکی، به نام «پدر پولدار، پدر فقیر» در اختیار ما هست و پر از نکته ها و راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت در سرمایه گذاری و پول سازی است که پس از اعمال آن ها در زندگی خودمان می توانیم بیشتر از هر زمان دیگری، مشکلات و موانع رشد بر سر راهمان را پیدا کنیم و در مسیر موفقیت قرار بگیریم.

در ادامه مطلب امروز، نگاهی بسیار مختصر به گذشته کیوساکی و انگیزه او از نوشتن این کتاب می پردازیم. در پایان هم یک راهکار بسیار سریع و راحت برای مطالعه این کتاب مهم به شما معرفی خواهیم کرد.

داستان رابرت کیوساکی از سال 1950شروع می شود. رابرت به همراه دوستش مایک یک رویا در سر داشتند، اینکه در بزرگسالی ثروتمند بشوند و پول زیادی دربیاورند. اما خب راه و رسم ثروتمند شدن را نمی دانستند. پس از چند خورده کاری و تجربه چند شغل مختلف، این دو دوست تصمیم گرفتند با دیگران مشورت کنند و از تجربیاتشان استفاده کنند. دم دست ترین افراد هم پدر هایشان بودند. پس به سراغ آن ها رفتند و از ان ها پرسیدند که چگونه می توانند پولدار شوند.

پاسخی که پدر تحصیل کرده اما فقیر رابرت داد این بود: برو به مدرسه، درس بخوان و یک شغل خوب پیدا کن. این جملات به گوش خیلی ها آشناست! اما مسیری که پدر رابرت واقعا داشت برایش ترسیم می کرد، مسیر ثروتمند شدن نبود. صرفا مسیری بود که فرد در آن به یک شغل معمولی و زندگی عادی می رسد، آن هم بعد از سال های زیادی کار کردن و تلاش کردن.

حالا پیشنهاد پدر مایک چه بود؟ پدر مایک اولش هیچی نگفت.در عوض، با رابرت جوان یک قراری گذاشت و آن هم این که هر چیزی در مورد پول می داند را به رابرت آموزش می دهد، به شرطی که رابرت به ازای دریافت ساعتی 10 سنت برایش کار کند. بعد از مدتی کار کردن رابرت به سراغ پدر مایک رفت و با عصبانیت گفت که تو پول بسیار کمی به من پرداخت می کنی و حتی به قول خودت هم عمل نکرده ای و چیزی به من یاد نداده ای.

پولسازی111

اما اینجا، درس اول پدر مایک با یک لبخند شروع شد. رابرت یاد گرفت که زندگی همیشه قرار نیست به کام باشد و مهم تر اینکه، کار کردن برای پول باعث نمی شود کسی ثروتمند شود! اصلا به همین دلیل است که افراد ثروتنمد برای پول کار نمی کنند. شاید بپرسید که اگه ثروتمندان برای پول دار شدن کار نمی کنند، پس چطوری ثروتمند می شوند؟ دزدی؟ یا شاید هم شانس و بخت آزمایی؟

هیچ کدام، نکته مهم این است که یک فرد زمانی ثروتمند می شود که کاری کند پول برای او کار کند! یعنی به جای اینکه همه درآمدشان را صرف چیز های غیر ضروری و لوکس کنند، بخشی از آن را سرمایه گذاری می کنند. بعد، به جای اینکه برای پول کار کنند، کاری می کنند که سرمایه گذاریشان برایشان پول بسازد.

رابرت کیوساکی با مشاهده دقیق رفتار ها و سبک زندگی و تصمیمات این دو پدر، متوجه میشود که چرا یک فرد پولدار میشود و دیگری نه. به عنوان مثال، کیوساکی متوجه شد که مهم این نیست که ما چقدر درآمد داریم، بلکه مهم این است که چقدر از این درآمد را می توانیم ذخیره کنیم. این کتاب پر از تجربیات ناب و جالبی است که می تواند نگاه ما را به مسائل مالی و اقتصادی تغییر دهد. پس به هیچ وجه ان را از دست ندهید.

این فقط یک نکته از کتاب پدر پولدار، پدر بی پول رابرت کیوساکی بود. این کتاب یک راهنمای بسیار خوبی است که ذهنیت و نگرش ما نسبت به سرمایه و سرمایه گذاری را تغییر می دهد. گاهی وقت ها ما با یک تغییر کوچک در نگرشمان می توانیم نتای جشگفت انگیزی ببینیم. بنا بر این، اگر به دنبال رشد اقتصادی و پیشرفت مالی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما این کتاب را مطالعه کنید. اما راهکاری که برای مطالعه این کتاب به شما پیشنهاد می دهیم:

وب سایت 365 بوک کتاب پدر پولدار، پدر بی پول را خلاصه کرده و به صورت پادکست در اختیار شما قرار داده است. شما همین حالا می توانید خلاصه صوتی کتاب پدر پولدار، پدر بی پول رابرت کیوساکی را به همراه 364 کتاب دیگر از وب سایت 365 بوک دریافت کنید. 365 بوک خلاصه صوتی برترین و پرفروش‌ ترین کتاب ‌های دنیا را جمع آوری، خلاصه و به صورت کتاب صوتی در اختیار شما قرار داده است. خبر خوب هم این که همین الان می توانید 4 کتاب را به رایگان گوش کنید. پس منتظر چه چیزی هستید؟ 365 کتاب متنوع، جذاب و ارزشمند در انتظار شما است.

پولسازی11