رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه کم ترین زیر بنای دانش آموزی در کشور متعلق به استان سیستان و بلوچستان است، گفت: امسال 170 میلیارد تومان اعتبار ملی استانی برای توسعه مدارس در استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته‌ایم.

مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز در مورد کمبود مدارس در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کم ترین زیر بنای دانش آموزی در کشور متعلق به استان سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: امسال 170 میلیارد تومان اعتبار ملی استانی برای توسعه مدارس در استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته ایم که امیدواریم برای تخصیص هر چه سریعتر آن دولت اقدام کند.

رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: طبق آماری که در دست داریم زیربنای هر دانش آموز در مدارس کشور 5/1 متر مربع است که در استان سیستان و بلوچستان  زیربنای هر یک از دانش آموز 4/1 دهم  است یعنی حدود یک متر مربع از فضای آموزشی در این استان کم است.

رئیسی با تاکید بر اینکه به طور متوسط 30 درصد مدارس استان کشور نیازمند مقاوم سازی و تخریب بازسازی هستند، افزود: با توجه به اینکه در برخی از استان‌ها افزایش تعداد جمعیت قابل توجه است، سعی داریم کمک های خیرین را برای استان های پرجمعیت کشور جذب کنیم.

.