مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از آغاز عزاداری‌های ماه محرم در ۳۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از اوقاف اردبیل، اکبر قیامی بعدازظهر دوشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی تا شب شام غریبان امام رضا(ع) در ماه‌های محرم و صفر در ۳۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی به استفاده از ظرفیت ۳۶ مبلغ در این ایام اشاره کرد و افزود: در طول مدت سوگواره برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی نمایشگاه فرهنگی، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین خیمه‌های معرفت تدارک دیده شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: اقامه نماز جماعت به‌ ویژه ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه، عزاداری دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری، برگزاری مراسم شام غریبان، برگزاری مراسم عزاداری شهادت سیدالساجدین امام سجاد(ع) و برگزاری محافل اُنس با قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

به گفته قیامی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف ایستگاه‌های همه واقف باشیم برپا شده و همچنین نشست‌های صنفی وقف در بقاع متبرکه و ادارات برگزار می‌شود.

وی به اطعام عزاداران از محل نیت واقفان اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این برگزاری شش ویژه برنامه در این ایام تدارک دیده شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان به برگزاری مراسم لبیک یا حسین (ع) به مناسبت سالروز ورود کاروان امام حسین (ع) به صحرای کربلا است در بقاع متبرکه  اشاره و اضافه کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی نیز به مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

قیامی همچنین به برگزاری مراسم احلی من العسل، همایش رهروان زینبی، مراسم نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و همایش لبیک یا رسول‌الله در ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد.