نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی به ظرفیت معادن سنگ‌های تزیینی این شهرستان ابراز گله‌مندی کرد.

به گزارش مرورنیوز، بشیر خالقی صبح دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات توسعه شهرستان‌های خلخال و کوثر گفت: با وجود برخورداری این دو شهرستان از معادن متعدد، هنوز بهره‌ای از معادن حاصل نشده است.

وی افزود: در کمال تأسف دو معدن سنگ‌های تزیینی به دو شرکت جهت بهره‌برداری سپرده شده که جز تخریب جاده تاکنون اقدامی ترتیب نداده‌اند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یکی از عمده دلایل مهاجرت از این دو شهرستان را به دلیل محرومیت‌ها دانست و تأکید کرد: در وضعیتی که معادن و پتانسیل‌های متعددی وجود دارد عملاً خلخال و کوثر محروم از توسعه هستند.

خالقی با ابراز گله‌مندی از وضعیت جاده‌های این دو شهرستان افزود: بسیاری از پروژه‌ها سال‌ها است به اتمام نمی‌رسد و در بازدیدهای میدانی که داشتم تکمیل جاده‌ها از جمله مطالبات اصلی مردم عنوان شده است.

وی با اشاره به مشکلات آبی دو شهرستان خلخال و کوثر از روند طولانی مطالعات سدهای معیشتی ابراز گله‌مندی کرد و گفت: پنج سد در کوثر و دو سد در خلخال مدت‌ها است در دستور کار مطالعه است اما تأمین اعتبار نمی‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمی‌توان از شهروندی که حتی آب خوردن ندارد انتظار داشت در جایی ماندگار شود و لازم است برای بهبود وضعیت آبرسانی به روستاهای دو شهرستان خلخال و کوثر اقدام کرد.

خالقی همچنین به وضعیت نامطلوب واحدهای صنعتی اشاره و تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد کمتر از ۲۰ درصد از کارگاه‌های تولیدی شهرستان فعال هستند.

وی افزود: به دلیل غفلت در توسعه خلخال و کوثر، روستاهای این دو شهرستان به آسایشگاه سالمندان تبدیل شده و نرخ مهاجرت نگران کننده است.