مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از کاهش مدارس استثنایی استان با افزایش طرح‌های غربال‌گری و پیشگیری به موقع معلولیت خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، بهزاد ستاری ظهر یکشنبه در مراسم روز جهانی نابینایان تصریح کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد از جامعه هدف یعنی کودکان تا شش سال تخت پوشش طرح‌های غربال‌گری نابینایی هستند.

وی افزود: با افزایش جمعیت تحت پوشش پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۲ هزار کودک زیر شش سال در غربال‌گری مشارکت داده شده و مشکلات احتمالی نابینایی و کم بینایی آن ها شناسایی شود.

مدیرکل بهزیستی استان با یادآوری تحقیقات صورت گرفته در خصوص عارضه کم بینایی اضافه کرد: تحقیقاتی که پنج سال قبل انجام شد نشان داد شش هزار و ۲۰۰ نفر نقص نابینایی دارند.

به گفته ستاری با حمایت‌های صورت گرفته هم اینک هزار و ۸۰۰ نابینا تحت پوشش بهزیستی است و ۶۵۰ نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

وی با تأکید به ضرورت حمایت از فعالیت‌های اجتماعی، تحصیلی و اشتغال نابینایان اضافه کرد: از جمله انتظار می‌رود سهم سه درصد معلولان در استخدام‌ها لحاظ شود.

مدیرکل بهزیستی استان به تدبیر تمهیداتی جهت اشتغال نابینایان اشاره کرد و گفت: در صورتی که کارفرمایی نابینایی را مشغول به کار سازد در اعطای تسهیلات بانکی یا پرداخت بخشی از حقوق حمایت می‌شود.

ستاری همچنین بخشی از برنامه‌های بهزیستی را تمرکز به مناسب‌سازی معابر شهری دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر ۵۳ درصد از ساختمان‌های اداری و عمومی سطح استان مناسب‌سازی شده است.