معاون سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: به منظور برقرار شدن توسعه متوازن ضروری است برنامه‌ریزی توسعه استان‌ها براساس مزیت‌های منطقه‌ای باشد.

به گزارش مرورنیوز، محمدرضا واعظ مهدوی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی اقتصاد اسلامی در اردبیل تصریح کرد: بدون توجه به مزیت نسبی مناطق نمی‌توان به توسعه متوازن دست‌ یافت.

وی از جمله اولویت‌های اقتصاد مقاومتی را توجه به مزیت‌های مناطق و عدالت محوری در برنامه‌ها دانست و افزود: لازم است با توجه به رویکردهای اقتصاد مقاومتی نسبت به توسعه متوازن مناطق اقدام کرد.

معاون سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تأکید به اینکه اقتصاد اسلامی اصول مبارزه با ربا، احتکار و اسراف را در جامعه مدنظر دارید، متذکر شد: در واقع بدون حذف این آسیب‌های اقتصادی نمی‌توان به توسعه مطلوب رسید.

واعظ مهدوی تصریح کرد: اقتصاد اسلامی بر اساس عدالت است و آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز بر اساس عدالت محوری و اقتصاد اسلامی پایه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه لازم است با پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی زمینه توسعه متوازن در حوزه‌های مختلف را فراهم ساخت، افزود: این مهم جز با دقت نظر به مزیت‌های نسبی مناطق امکان‌پذیر نخواهد بود.