مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل از بهسازی قبور ۲۶۰ شهید در دو آرامستان سطح شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، منصور لکورج ظهر شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اردبیل تصریح کرد: مرمت و بازسازی گلزار شهدای علی‌آباد با دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه کرد در مراحل پایانی است.

وی افزود: در این آرامستان قبور ۱۳۰ شهید در حال ساماندهی و هم سطح سازی است و لازم است روند حکاکی نام شهید بر سنگ مزار نیز تسریع شود تا بتوان این پروژه را به بهره‌برداری رساند.

مدیرکل بنیاد شهید استان همچنین به آغاز به کار همسطح سازی و بهسازی قبور ۱۳۰ شهید در آرامستان بهشت فاطمه اشاره کرد و گفت: این اقدام نیز از سوی شهرداری آغاز شده و می‌تواند فضای مناسبی در آرامستان شهدا فراهم سازد.

لکورج همچنین با اشاره به فعال بودن مرکز فرهنگی ورزشی ایثار اردبیل تصریح کرد: برای راه‌اندازی فاز نخست این مرکز ۳۵ میلیارد ریال در سال جاری هزینه شد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی افزود: این مجموعه در شش هزار و ۵۰۰ مترمربع انواع خدمات ورزشی، فرهنگی و توان‌بخشی را برای جانبازان و ایثار گران ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید استان بخش توان‌بخشی این مجموعه نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد و انتظار می‌رود تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.