رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: طبق مصوبه شورای شهر اراک، برخی از اتوبوس های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر از طریق مزایده به فروش می رسد.

به گزارش مرورنیوز، اسماعیل تاج آباد، عصر دوشنبه در جلسه غیر رسمی شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: در جلسه امروز شورای شهر اراک ۱۴ طرح بررسی شد که ۹مورد آن با اکثریت آراء به تصویب رسید، چهار مورد با مخالفت اعضا روبرو شد و یک مورد نیز از دستور کار خارج و برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

وی افزود: طی روز جاری برای بررسی طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مصوب سال ۸۶ با حضور برخی از مقامات کشوری جلسه اضطراری در تهران تشکیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: این نشست بنا به دستور معاون اول رئیس جمهور با حضور رئیس محیط زیست کشور، استاندار مرکزی، مدیرکل محیط زیست استان مرکزی و شهردار اراک در تهران برگزار شده است.

وی بیان داشت: امیدواریم در رابطه با مسایل و شرایط فعلی آلودگی هوای اراک، به منظور کاهش آلودگی، مصوبات و تصمیمات خوب و قابل اجرا گرفته شده تا برخی از موانع و نارسایی هایی که در قانون وجود دارد برطرف شود.

تاج آباد افزود: امیدواریم مسئولان استان با مصوبات خوب در مسیر مطالبات مردم اراک در راستای داشتن هوای پاک و سالم به اراک باز گردند و در پی آن، طی سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان، در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک تصمیمات سازنده گرفته شود.

گفتنی است تفریغ بودجه سال۹۴بهسازی و نوسازی شهرداری، افتتاح حساب در بانک رفاه و درخواست شهرداری برای صدور مجوز در بانک های مورد تایید بانک مرکزی، تمدید قرارد یکساله شش نفر از پرسنل شهرداری، فروش ۱۴دستگاه اتوبوس فرسوده از طریق مزایده و تقسیط عوارض دانشگاه اراک و دستگاه های اجرایی و شرکت های تعاونی و کمک مالی به مسجد ابوالفضل اراک، از جمله مواردی است که با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.