نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: انتظار معجزه از سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی نداریم اما باید از ظرفیت های این سفر برای رفع چالش های اساسی استان بهره گیری شود.

به گزارش مرورنیوز به نقل از دفتر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، علی اکبر کریمی اظهار داشت: از ماه ها قبل نشست های متعددی برای سفر کاروران دولت برگزار شده و مسائل و نیازهای استان به صورت کارشناسی دنبال شده است.

وی افزو: از سفر دولت به استان مرکزی انتظار معجره نیست اما تمامی تلاش انجام شده تا از فرصت پیش آمده بهترین مصوبات و استفاده موثر برای تمامی شهرستان ها انجام شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب یادآور شد: یکی از مسایل عمده استان مرکزی بحران های حوزه اقتصادی در بخش صنعت و کشاورزی است که در حوزه صنعت به خاطر سهم بیشتر در تولید ثروت، جمعیت شاغل و معضلات صنایع بزرگ و کوچک حادتر است.

کریمی عنوان کرد: یکی از چالش های دیگر اساسی استان موضوع کارآمدی مدیریتی در سطوح مختلف است که از سال های قبل وجود داشته و شرایط در قد و قواره دیار امیرکبیر نیست و خواهان استفاده از مدیریت بومی هستیم.

وی توضیح داد: بحران انگیزشی در بدنه اداری استان نیز از دیگر مشکلات است و باعث شده که نیروهای خدوم و بااستعداد توان عرض اندام نداشته باشند.

کریمی یادآور شد: مقوله حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی نیز از معضلات جدی استان مرکزی به ویژه در شهرهای اراک و ساوه است و اعتقاد بر این است که اگر اولویت بندی موثری انجام شود و مدیریت شهری به جای برخی تقاطع های غیرهمسطح، ساماندهی حاشیه شهرها را در اولویت بگذارد به لحاظ ارزش اجتماعی کار بزرگی انجام داده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: آلاینده های آب، هوا و خاک نیز از چالش های اساسی استان مرکزی است و ما معتقد هستیم با وجود اینکه برنامه تحول سلامت از دستاوردهای خوب دولت است اما گام های اساسی در حوزه پیشگیری و بهداشت در آن ضعیف است و غفلت از این مساله تنها هزینه های سربار درمانی را در پی دارد.

کریمی گفت: اینکه نزدیک به ۹۰ روز آلوده در کارنامه هوای اراک ثبت شده موضوع جدی است و تمامی متولیان امر باید در قبال آن پاسخگو باشند.

وی افزود: مسائل کارگری و بیکاری نیز به دلیل بحران های حوزه صنعت و نبود فرصت های اشتغال از موضوعات اساسی استان مرکزی است که امید است در سفر دولت برای آن چاره اندیشی مناسب شود.