مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در راستای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان موظف است در سال جاری نسبت به هوشمند کردن هزار موتورخانه اقدام کند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، منصور شیشه فروش در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی اصفهان با اشاره به طرح جامع پایش کیفی شهر اصفهان گفت: در این طرح وظایف مشخص شده و بر اساس آن علاوه بر خارج کردن خودروهای فرسوده، نسبت به هوشمند کردن چراغ های راهنمایی و رانندگی، طرح زوج و فرد عبور خودروها، احداث زیرگذرها، تسریع در بهره برداری مترو و معاینه فنی خودروها به عنوان منابع متحرک آلودگی ها اقدام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین استانداردسازی سوخت و تأمین گاز به جای مازوت برای صنایع بزرگ اصفهان از جمله اقدامات برای کاهش انتشار آلاینده‌ها در استان بوده است.

شیشه فروش عنوان کرد: حدود یک میلیون مشترک گاز در اصفهان وجود دارد که شهروندان با کاهش درجه حرارت منازلشان می‌توانند باعث کاهش سوخت گاز و کمک به کاهش احتمال وقوع وارونگی هوا در شهر شوند که استفاده از تجهیزات و تأسیسات به روز و استاندارد در این زمینه بسیار مؤثر است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تأکید کرد: ما باید تمام مؤلفه های به وقوع پیوستن آلودگی هوا همچون منابع ثابت مثل صنایع و متحرک همانند خودروها را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه تخصصی نشان می دهد ما در چه شرایطی هستیم و چه ایده هایی را برای بهبود مسیر کشور ارایه کرده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر ضرورت استاندارد کردن سیستم های گازسوز، تصریح کرد: سیستم های گرمایشی و سرمایشی باید استاندارد شوند.

شیشه فروش همچنین ادامه داد: باید آموزش های لازم را نیز برنامه ریزی کرد تا مردم در مقابل حوادث احتمالی هوشیار باشند.