استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مردم این استان روزانه 50 هزار نفر از زائران حسینی را اطعام می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی در جمع عزاداران حسینی موکب 285 قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در محور نجف به کربلا، با اعلام این خبر اظهار کرد: روزانه 20 هزار نفر زائر حسینی در همین موکب و 30 هزار نفر در موکب دیگر این استان مستقر در کربلا تغذیه می‌شوند.

وی افزود: سهمیه امسال چهارمحال و بختیاری برای اطعام زائران حسینی روزانه 10 هزار نفر بوده که اکنون پنج برابر این ظرفیت خدمات رسانی می‌شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری همچنین روزانه اسکان 10 هزار نفر از زائران مراسم اربعین سید و سالار شهیدان را برعهده دارد. 400 نفر از مردم چهارمحال و بختیاری خدمات رسانی به زائران حسینی در اربعین امسال را انجام می‌دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خرید یا احداث یک ساختمان مناسب در نجف اشرف یا کربلا و یا در صورت امکان در هر دو استان به عنوان زائرسرای چهارمحال و بختیاری با همکاری خیران استان در دستور کار قرار خواهد گرفت. با این اقدام کیفیت و کمیت خدمات رسانی به زائران حسینی تا حد چشمگیری افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: به منظور خدمات دهی بهتر به زائران حسینی در سال‌های آینده، کارگروه اربعین، تشکیل و تمامی امور مربوط به این مراسم به طور ماهانه پیگیری و اجرایی می‌شود.