فرماندار بیله‌سوار از افزایش تولید دو برابری عسل نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «آرام حلیم» در جریان بازدید از مرکز پرورش زنبورعسل و تولید عسل در روستای قره قاسملو بیله‌سوار با اشاره به تولید 36 تنی عسل در این شهرستان خاطرنشان کرد: 3100 کندوی عسل در این شهرستان وجود دارد و به‌طور متوسط در هر کندو 12 کیلوگرم عسل تولید شده است.

وی عسل تولیدی در زنبورستان‌های این شهرستان را با  کیفیت دانست و گفت: در سال‌های اخیر به‌علت حمایت مدیریت جهاد کشاورزی از زنبورداران منطقه، زنبورداری رونق بیشتری گرفته است.

حلیم به تلاش دولت برای برطرف کردن مشکلات زنبورداران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: از فعالان زنبورداری در این شهرستان حمایت پرورش‌دهندگان عسل در حوزه تولید، تکثیر و بسته‌بندی است که باید کمک و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود.

فرماندار بیله‌سوار یادآور شد: تولید عسل با بسته‌بندی ویژه از ضروریات است و ارتقای کمی و کیفی محصول برای ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی بسته‌بندی و کیفی‌سازی محصولات با استانداردهای جهانی و منطقه‌ای از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اشاره به این‌که زنبور کمک کار و نگهبان قوی در حفظ و حراست محیط زیست است، یادآور شد: مسوولان دستگاه‌های ذی‌ربط باید بکوشند تا تکنولوژی زنبورداری به‌صورت علمی فراگیر شده و به‌عنوان یک شغل سالم به جوانان جویای کار معرفی شود.

مرکز پرورش زنبور عسل قویدل در روستای قره قاسملو با آغاز فعالیت 5 جعبه کندوی عسل در سه سال گذشته آغاز به فعالیت کرده و تاکنون 350 کندوی عسل فعال در این کارگاه پرورشی دایر است.