فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به نقش دانشجویان در مقابله با تحقق اهداف توطئه نفوذ،‌ گفت: ایجاد زمینه‌های برقراری امنیت عمومی، امنیت ملی و قدرت پایدار مهم‌ترین رسالت بسیج دانشجویی است.

به گزارش مرور نیوز، سردار «اکبر فتوحی» در مراسم کلنگ‌زنی احداث ساختمان جدید بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان یزد با بیان این‌که تاکنون فقط از فعالیت‌های نظامی و حضور بسیج در جنگ‌های مختلف صحبت شده است، اظهار کرد: توان فکری، علمی، پژوهشی و قدرت نرم بسیج آن طور که باید و شاید معرفی نشده است.

وی قدرت نرم را زیربنای همه فعالیت‌ها و دستاوردهای نیروهای بسیجی در عرصه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی نقش مهمی در توسعه بیش از پیش دستاوردهای علمی ایفا می‌کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری دانشجویان را افسران جنگ نرم معرفی کرده است،‌ گفت: امروز دشمنان دین و نظام اسلامی می‌کوشند با ناامن کردن فضای علمی و معنوی دانشگاه‌ها،‌ دانشجویان را از ارزش‌های دینی و الهی انقلاب دور کنند.

فتوحی در ادامه با اشاره به نقش بسیج دانشجویی در راستای مقابله با توطئه نفوذ، افزود: حراست از دستاوردهای علمی،‌ فرهنگی و اقتصادی انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت دانشجویان بسیجی در عصر امروز است.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بسیج دانشجویی به‌علت گسترده فعالیت و عملکرد مطلوب در سطح کشور به ناحیه بسیج دانشجویی ارتقا یافته است.

وی ناحیه بسیج دانشجویی استان را مرکز و قرارگاه افسران جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت عمومی، امنیت ملی و قدرت پایدار به وسیله ارتقای دانش، از جمله وظایف تعیین شده ویژه افسران جنگ نرم در دانشگاه‌هاست.