فاضلاب شهری، از مهم‌ترین پروژه‌های اولویت‌دار مدیریت شهری است فرماندار کهگیلویه به همراه مدیر آبفای شهری و کارشناسان و مشاورین از پروژه‌های دفع فاضلاب شهری دهدشت بازدید کرد.

به گزارش مرور نیوز، «علی پوزش» در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اولویت‌دار مدیریت شهری با هدف ارتقای محیط زیست دفع فاضلاب است و با اتمام این پروژه بسیاری از آلودگی‌ها و عوارض ناشی از آن کاهش می‌یابد. 

وی اجرای پروژه شبکه دفع و هدایت فاضلاب شهری را از موثرترین راهکارهای برطرف کردن این معضل دانست و گفت: با توجه به توسعه روزافزون شهر هم‌چنین افزایش جمعیت شهری ایجاد زیرساخت‌های مناسب که پاسخگوی نیازهای رو به افزایش شهروندان در زندگی شهری باشد امری ضروری است و شبکه دفع فاضلاب شهری یکی از این ضروریات می‌باشد. 

فرماندار کهگیلویه گفت: عملیات اجرایی این پروژه چندین سال است که در سطح شهر دهدشت آغاز شده و پیشرفت نسبتاً خوبی هم داشته اما برای اجرای کامل آن به اعتبارات بیشتری نیاز است.  

پوزش خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که شهروندان با اجرای این پروژه همراهی کنند و در صورتی که این پروژه تکمیل و نهایی شود می‌توان از آن در امر کشاورزی استفاده بهینه کرد.

وی اضافه کرد: کل شبکه جمع آوری فاضلاب شهری که تا کنون کار شده است 17هزار و 165 متر می باشد که تعداد زیادی از خانوارها از خدمات شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب بهره مند می باشند. 

 پوزش تصریح کرد: هم اکنون پروژه شبکه فاضلاب در حال اجرا است و تعداد دو هزار و 81 متر انعشاب در دست اقدام می باشد . فرماندار کهگیلویه خط انتقال فاضلاب شهری را سه هزار و 51 متر دانست و گفت: تعداد 656 فقره انشعاب در مدار قرار گرفته است.