مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک ربیع‌الاول اصفهان میزبان جشنواره غذاهای ایرانی با شعار سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری می‌شود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: این جشنواره بزرگ از بخش‌های متنوعی تشکیل شده که از آن جمله می‌توان به بخش نمایشگاه با حضور استان‌های یاد شده در قالب معرفی آداب و سنن و سوغات غذایی، معرفی محصولات غذایی، معرفی رستوران و سفره خانه‌های سنتی استان‌ها و معرفی صنایع دستی و غذاها و شیرینی‌های محلی هر استان اشاره کرد.

وی با اشاره به سایر بخش‌های این جشنواره گفت: همچنین در این جشنواره در بخش کارگاه‌های آشپزی نحوه طبح و تهیه انواع غذاهای ایرانی، نوشیدنی و دمنوش‌های محلی، و همچنین نحوه آماده‌سازی، انواع شیرینی، کیک و پیش‌غذاهای ایرانی به علاقمندان آموزش می‌شود.

اللهیاری به برپایی همایش و کارگاه‌های محلی نیز در این جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش‌های گردشگری و غذا، همایش غذای سالم و ارگانیک ویژه گردشگری، همایش نقش بانوان در احیای سفره ایرانی و همایش کیفیت خدمالت غذا در سفر، از‌جمله همایش‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری در این جشنواره است.

 جشنواره غذاهای سنتی ایرانی و گردشگری با شعار "سفره ایرانی و فرهنگی گردشگری" از تاریخ 11 الی 13 آذر‌ماه امسال به میزبانی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، با حضور استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قم، مرکزی، در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.