فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش با اجرای روزانه ۱۰ سورتی پرواز در خدمت مردم سیستان و بلوچستان هستند.

به گزارش مرور نیوز، بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و وقوع سیلاب ، باعث آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف این استان شده است.

ستاد مدیریت بحران اعلام کرد:  سیل سیستان و بلوچستان ۳ هزار میلیارد تومان خسارت روی دست روستاییان گذاشته؛ روستاییانی که در زمره فقیرترین و محروم‌ترین مردم ایرانند و حالا محرومیت‌شان جدی‌تر شده است.

معاون امداد و نجات سیستان و بلوچستان گفت : در پی وقوع بارندگی‌های شدید از ۲۰ دی ماه و جاری شدن سیلاب در جنوب استان به منظور پشتیبانی امدادی مناطق حادثه دیده از ۷ استان کشور تیم‌های عملیاتی به همراه خودرو و اقلام امدادی مورد نیاز به استان اعزام شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بالگردهای هوانیروز ارتش با اجرای روزانه ۱۰ سورتی پرواز در خدمت مردم سیستان و بلوچستان هستند.

برابر اوامر مقام معظم رهبری از همان روز نخست تیپ‌های ۱۸۸، ۲۸۸، ۳۸۸، گروه رزمی مهندسی، شبکه بهداشت و درمان و هوانیروز با حضوری پرتوان و باقدرت در منطقه حضور یافتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آشپزخانه‌های سیار را در منطقه مستقر کردیم گفت: با توجه به اینکه منازل مسکونی مردم منطقه دچار سیل شدند، در حال حاضر نیاز مردم مواد غذایی است، با استقرار آشپزخانه سیار روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در روستا‌های حادثه دیده پخش می‌شود.

او افزود: در حال حاضر مهمترین کار‌های یگان‌های نیروی زمینی ارتش ارسال مواد غذایی، لوازم بهداشتی و بازگشایی راه‌ها و معابر روستایی است که با خودرو‌های تاکتیکی، نفربر‌های آبی و خاکی و بالگرد‌های هوانیروز در حال انجام است.