‌‌دبیر پروژه بین المللی کوچرو گفت: «پروژه کوچرو در روز 15 آذر در روستای سلخ جزیره قشم آغاز می‌‌شود و 28 آذر در موزه هنرهای معاصر تهران به پایان می‌رسد.»

به گزارش مرور نیوز، احمد نادعلیان با اعلام این خبر گفت: آثار هنر محیطی کوچرو تحت تاثیر یک رویکرد زیست محیطی و با دخالت کمتر در محیط برگزار می‌شود که هنرمندان به صورت فی البداهه و با ابزاری که طبیعت در اختیارشان می‌گذارد، دست به خلق اثر هنری می‌زنند.

وی افزود: این آثار میرا هستند و در طول زمان در طبیعت حل می شوند، پیام این هنرمندان محیطی پایداری و جلوگیری از تخریب، همچنین معرفی و شناخت فرهنگ بومی در کنار زندگی معاصر است.

دبیر پروژه بین المللی کوچرو گفت: این هفتمین دوره برگزاری این پروژه است که از کره جنوبی آغاز و در کشورهایی همچون آفریقای جنوبی و هند برگزار شده و در این دوره به ایران رسیده است.

پروژه بین‌المللی کوچرو با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موزه هنرهای معاصر استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مرکز هنری پردیس قشم برگزار می شود و 11هنرمند از ایران و 9 هنرمند از کشورهای لیتوانی، کره، آلمان، فرانسه، سویس، هلند و اسلواکی در این دوره کوچرو حضور دارند.