رئیس کمیته توسعه صادرات اتاق اصفهان با اشاره به برپایی نشست هایی تخصصی شناسایی مسائل و مشکلات صادرکنندگان گفت: هفته صادرات برای نخستین بار در کشور در اتاق بازرگانی اصفهان شکل گرفته است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، حمیدرضا مومنی اظهار داشت: با توجه به حوزه فعالیت کمیته در بخش صادرات و شناسایی مشکلات و مباحث پیش روی صادرکنندگان و ارائه راهکارها و پیشنهادات و به دنبال اینکه اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است، بررسی این مسائل به کمیته توسعه صادرات واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در جلساتی به این نتیجه رسیدیم که به شکل تخصصی با کمیسیون های و فعالین حوزه صادرات در بخش های معدن، صنعت، گردشگری، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی نشست هایی برگزار کنیم.

در این نشست بر تشکیل اتحادیه صادراتی صنایع دستی استان ،حل مشکل کارت های اعتباری بین المللی، اجباری شدن استاندارد در محصولات صادراتی ،برقراری ارتباط بین طراحان صنعتی و هنرمندان صنایع دستی برای تولید محصولات جدید،توجه به بسته بندی صنایع دستی ،توجه به ثبت حریم جغرافیایی برای رعایت حقوق مالکیت معنوی ،توجه به تجارت الکترونیک و برگزاری کارگاه های آموزش صادرات در بخش صنایع دستی تاکید شد.