استاندار همدان از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان خبر داد و گفت: قرار بود دکتر نوبخت پنجشنبه هفته گذشته به استان سفری داشته و از راه‌آهن همدان بازدید داشته باشد اما به دلایلی به هفته‌جاری موکول شد.

به گزارش مرور نیوز، محمدناصر نیک‌بخت شنبه 6 آذر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یکی از یادگارهای تصمیمات و تفکرات امام خمینی(ره) است که باید این بزرگداشت را الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان در هر زمانی‌که نیاز انقلاب بوده حضور پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: بسیج به گونه‌ای توانسته خودش را نشان دهد که می‌بینیم بعضی از کشورها از بسیج الگوگیری کردند.

وی با تأکید بر اینکه بسیج متعلق به هیچ جناحی نیست، افزود: بسیج یعنی مردم، وحدت و حضور مردم به همین علت است که گفته می‌شود بسیج متعلق به هیچ جناح و دسته‌ای نیست.

نیک‌بخت درباره استقبال موکب‌ها از زائران اربعین حسینی عنوان کرد: مردم همدان در استقبال از زائران واقعا شایسته عمل کردند و دستگاه‌ها و ادارات نیز تلاش شایسته‌ای داشتند.

استاندار همدان ضمن عرض تسلیت برای درگذشت مرضیه حدیدچی معروف به دباغ، بانوی مبارز و انقلابی همدانی گفت: مردم همدان در برگزاری مراسم رحلت این بانوی انقلابی حضور خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه اعتبارات متمرکز کشور بالای 80 درصد است، تصریح کرد: با چانه‌زنی و تلاش می‌توانیم قسمتی از این اعتبارات را برای استان همدان بگیریم بنابراین مدیران از وجود تمام نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی استفاده کنند چرا که وجود این افراد فرصت بوده و برخی در بودجه دخیل هستند.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه زمستان سردی را در پیش خواهیم داشت، خطاب به مدیرعامل شرکت گاز استان همدان عنوان کرد: ظاهرا امسال زمستان سردی را در پیش داریم که لازم است شرکت گاز دقت لازم را به کار بندد چرا که پذیرفتنی نیست بگویید غافلگیر شدیم.

وی با تأکید بر اینکه باید برای پیشگیری از یک ساعت قطعی گاز در استان تلاش شود، ادامه داد: از هم‌اکنون برای جایگزینی گاز برخی از بخش‌ها که قابلیت دارد، تمهیدات لازم صورت گیرد چرا که نباید شاهد قطعی گاز باشیم.