‌استاندار لرستان گفت: برای احداث نیروگاه خرم‌آباد ۱۶۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات فاینانس در چند مرحله پرداخت می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای احیای ظرفیت‌ها و مزیت‌های زیرساختی و بزرگ لرستان از دو سال پیش پرونده نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد که سال‌ها پیش قول راه‌اندازی آن طی مدتی دو سه ساله داده شد اما عملا از دستورکار خارج و به تعبیری رها شده بود؛ روی میز پیگیری قرار گرفته و با اعتقاد به اثر زیر ساختی آن در توسعه استان، مسیر سخت و طاقت فرسای آن طی شد و امروز شاهد به مقصد منتهی شدن این مسیر هستیم.

وی افزود: شورای اقتصاد با احداث ۸ بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالا( کلاس F ) با استفاده از تسهیلات مالی خارجی( فاینانس ) در ساختگاه‌های همدان، سلفچگان بویین زهرا، اندیمشک، تبریز، بندر عباس و... خرم‌آباد جمعا به ظرفیت اسمی ۵۰۰۵ مگاوات توسط شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی موافقت و آن را رسما به استاندار لرستان نیز ابلاغ کرده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: از بین ۸ ساختگاه یاد شده، تنها در ۳ ساختگاه بندرعباس، امیدیه و خرم‌آباد، هزار مگاواتی بوده و بقیه پانصد مگاواتی هستند.

بازوند اضافه کرد: برای احداث نیروگاه خرم‌آباد طبق موافقت نامه یاد شده مبلغ تقریبی پانصد میلیون یورو برابر با ۱۶۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات فاینانس در چند مرحله پرداخت می‌شود.

وی گفت: این پروژه بدون شک یک تحول عظیم در اشتغال و اقتصاد لرستان است که همه و همه اعم از مدیران، نمایندگان و مردم بدون هیچ‌گونه تاخیر لازم است به‌گونه‌ای منسجم و همدل پیگیر ساخت و راه‌اندازی آن باشند.