مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: طی چند روز گذشته، نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان توانستند با بکارگیری 56 تیم امداد و نجات، به 575 مسافر حادثه دیده در برف و کولاک امداد رسانی کنند.

به گزارش مرور نیوز، حسین احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: از تاریخ 28 آبان سال جاری تا صبح امروز 39 مورد عملیات امداد و نجات توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان اجرایی شده است. همچنین در این روزها 11 مورد عملیات در برف و کولاک بخصوص در محورهای کوهستانی استان توسط امدادگران اجرایی شده و به 157 دستگاه خودرو امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: 575 تن از مسافران و شهروندان در این مدت از خدمات جمعیت هلال احمر استان استفاده کردند و امدادرسانی به این افراد انجام شده است. در راستای اجرای ماموریت‌های انجام شده توسط امدادگران، 41 نفر از خدمات درمانی امدادگران استفاده کردند که 22 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی به اسکان مسافران در مناطق امن اشاره کرد و گفت: سه نفر در این روزها به دلیل برودت هوا و در راه ماندگی، توسط امدادگران به مناطق امن منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از بکارگیری 56 تیم امداد و نجات در این مدت خبر داد و افزود: 140 امدادگر با بکارگیری 52 دستگاه خودرو در این روزها به عملیات امداد و نجات مسافران و شهروندان در نقاط مختلف استان به خصوص محورهای کوهستانی پرداختند که در صورت نیاز این میزان افزایش خواهد یافت.

احمدی تصریح کرد: برای مسافران در راه مانده و حادثه‌دیدگان در این روزها، 27 قوطی کنسرو، 13 تخته پتو، 12 تخته موکت، چهار توپ البسه، هفت شعله والور، چهار پودر لباسشویی، چهار بسته چای و 12 کیلو روغن توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه 112 جمعیت هلال‌احمر استان گلستان پل ارتباطی امدادخواهان با جمعیت هلال‌احمر استان است و شهروندان در هر نقطه‌ای که دچار حادثه شدند می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 112، امدادگران هلال‌احمر را در کنار خود داشته باشند.