مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در این ایام 10 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه به بهره برداری می رسد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی مقدم عصر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه وقف از هفتم تا شانزدهم آذر عنوان کرد: فرهنگ وقف اگر در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل می شود هر چند در بحث وقف جدید هنوز در وضعیت مطلوبی قرار نگرفته ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در مورد فعالیت ها در دهه وقف افزود: در این ایام 10 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه به بهره برداری می رسد. به طور کلی 60 پروژه در 40 امام زاده استان در دست احداث قرار دارد که 30 پروژه روند تکمیلی را می پیماید و سایر پروژه ها نیز در دست اجراست. این پروژه ها شامل تسطیح و کف‌سازی صحن امامزادگان واحداث زائرسرا در برخی از امامزادگان و نازک‌کاری ایوان و نما و کاشی‌کاری و تعمیرات و تکمیل مساجد است.

وی اظهار داشت: در روند اجرای پروژه ها در سال جاری در امام زادگان 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد:‌ در دهه وقف 8 موقوفه جدید که توسط واقفین وقف سده است نیز رونمایی می گردد و مراکز فرهنگی و مسجد از آن جمله است. همچنین در دهه وقف طرح تندرستی در جهت کمک به نیازمندان در حوزه درمان انجام می شود ضمن اینکه با همکاری اداره کل زندان ها طرح کمک مستمر به خانواده زندانیان در این دهه آغاز می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم عنوان کرد: برپایی خیمه های معرفت و ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" از جمله برنامه های دهه وقف است. از دیگر برنامه های دهه وقف اعزام مبلغ و دیدار با علما و تجلیل از واقفان و خادمان امام زادگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به راهپیمایی اربعین بیان کرد: موکب علی بن جعفر(ع) با برنامه های فرهنگی در جهت پذیرایی از زائران در مسیر زائران به خدمت می پرداخت.