استاندار چهارمحال و بختیاری به کوتاهی سرمایه گذار کنونی پروژه پتروشیمی بروجن اشاره کرد و گفت: در صورت ادامه روند کنونی این پروژه به سرمایه‌گذاران دیگر واگذار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری - قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با سرمایه گذار ایرانی مقیم سوئیس تأکید کرد: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری به منظور واگذاری پروژه‌های راه آهن مبارکه – شهرکرد و اصفهان – شهرکرد – اهواز آماده مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در داخل و خارج کشور است.

وی افزود: احداث پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز با ۴۵۰ کیلومتر طول به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برابر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: البته در انعقاد تفاهم‌نامه اخیر میان روسای جمهوری ایران و کره جنوبی مقرر شده تا اجرای این پروژه به سرمایه‌گذاران آن کشور سپرده شود. در صورت کوتاهی و تاخیر در اجرای پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز از سوی سرمایه گذاران کشور کره، این پروژه به سرمایه گذاران دیگر واگذار می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دیگری برای اجرای برخی پروژه‌های اقتصادی در استان، اشاره و اضافه کرد: به عنوان نمونه یک شرکت ایرانی آمریکایی برای تولید برق از زباله در این استان در حال دریافت مجوزهای لازم است.

وی با اشاره به وجود تمامی مجوزات لازم برای احداث یک پالایشگاه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در صورت تمایل سرمایه گذاران داخلی و خارجی آمادگی واگذاری این پروژه به بخش خصوصی وجود دارد. براساس رایزنی های صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت وجود سرمایه گذار مسئولان این وزارتخانه قول صدور مجوزات قانونی لازم برای احداث کارخانه لاستیک سازی در چهارمحال و بختیاری را داده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مدیریت ارشد استان همچنین برای احداث هتل‌های بزرگ در نقاط مختلف این استان مانند شهرکرد، کوهرنگ، سامان و فارسان به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

وی با اشاره به پتانسیل چهارمحال و بختیاری در صنعت گردشگری و اکوتوریسم یادآور شد: آمادگی لازم به منظور همکاری برای واگذاری برخی پروژه‌های این حوزه مانند احداث شهرک توریستی تفریحی شیدا به بخش خصوصی وجود دارد. امنیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری تضمین می‌شود. مسئولان چهارمحال و بختیاری تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف این استان را تأمین می‌کنند.