رئیس پلیس راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: سالانه 30 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر می کنند.

به گزارش مرور نیوز ، سردار محمدحسین حمیدی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از جاده های شهرستان مرزی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی اعلام کرد : با توجه به ظرفیت خراسان رضوی و حجم رفت و آمد مسافران و زائران در جاده ها، این استان از مهمترین محورهای کشور می باشد بطوری که 10درصد راههای کشور سهم این خراسان رضوی است.

وی همچنین گفت: با توجه به روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) پیش بینی می شود افزون بر سه و نیم میلیون مسافر از سراسر کشور و برخی کشورهای جهان اسلام وارد مشهد شوند.

رئیس پلیس راه افزود: جایگاه مذهبی و گردشگری خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد ایجاب می کند دولت و بالطبع پلیس راه برای ایمن سازی و کاهش تصادفات در سطح این استان اقدامات جدی لحاظ کنند.

وی در ادامه به کاهش تصادفات جاده ای در سطح کشور اشاره و بیان کرد: تجهیز جاده ها به دوربینهای نظارتی، جداسازی راههای پر ترافیک و فراهم کردن زیرساختهای جاده ای از مهمترین برنامه های پلیس راه برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.

سردار حمیدی همچنین به جایگاه پلیس راه خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این استان از مناطق برتر کشور به لحاظ تیم خودرویی پلیس راه، بیشترین تعداد پاسگاههای مراقبتی و کنترلی است که توانسته جایگاه خوبی در زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده ای کسب کند.

فرماندار تایباد نیز جاده های این شهرستان را از مهمترین محورهای شرق به غرب توصیف و بیان کرد: تایباد 15 کیلومتر بزرگراه به سمت مرز افغانستان ،100کیلومتر جاده اصلی و 200 کیلومتر راه روستایی دارد.

حسین شرافتی راد به رفت و آمد روزانه افزون بر 700 دستگاه کامیون ترانزیت در جاده های تایباد اشاره و بیان کرد: این شهرستان به عنوان ورودی از سمت مرزهای شرقی کشور نخستین چشم انداز اتباع افغانستان در ایران محسوب می شود بنابراین رفع موانع و فراهم کردن زیرساختهای لازم برای کاهش تصادفات در تایباد باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: همچنین از طریق مرز دوغارون تایباد سالانه افزون بر یک میلیون نفر رفت و آمد دارند لذا تسهیل در این حجم رفت و آمد نیازمند تهمیدات ویژه است.

تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.