رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان از عملیاتی شدن ارسال الکترونیکی پرونده ها به سامانه قوه قضائیه بدون حضور ارباب رجوع در سطح کلانتری ها خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، سرهنگ علی فروغ نیا اظهار داشت: به منظور افزایش سرعت در خدمت رسانی به مردم  و حفظ حقوق شهروندی با رایزنی های صورت گرفته، مراحل ارسال پرونده به دادسراها در کلانتری های پایلوت شهر اصفهان عملیاتی شده و در آینده ای نزدیک ارسال پرونده ها به سامانه قوه قضائیه به صورت الکترونیکی و بدون حضور ارباب رجوع انجام خواهد شد.

وی همچنین از طراحی سامانه ها و مکانیزه شدن ثبت مراجعین، نوبت دهی ، سیر مراحل تشکیل پرونده ، ارسال و دریافت اخبار انتظامی و حوادث و ارائه آنها به گشت های 110 را از دیگر اقدامات صورت گرفته در کلانتری های استان اصفهان عنوان کرد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان در خصوص افزایش رضایتمندی مردم از کلانتری ها گفت: کلانتری ها به جهت ارتباط زیادی که با بدنه جامعه دارند به عنوان ویترین و سرانگشتان اصلی ناجا محسوب می شوند و مسلماً عملکرد این یگان ها در میزان رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی نیز موثر هستند که در این زمینه برنامه های ویژه ای در طول سال اجرا می شود.

سرهنگ فروغ نیا، طرح خوشایند سازی محیطی با عنوان مکنا در 24 کلانتری سطح استان را یکی از این اقدامات عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح که امکانات، تجهیزات و ساختمان این یگان ها به روز رسانی شدند، سالن انتظار برای مراجعان احداث، به وضعیت رفاهی آنان توجه ویژه ای شد و یک افسر ارجاع در ورودی کلانتری ها نسبت به راهنمایی و تسریع در پاسخگویی و رسیدگی سریع به کار مراجعان مستقر گردید.

این مقام انتظامی، آموزش و ارتقای تعالی رفتار کارکنان کلانتری ها، نصب تابلوی راهنمای انجام امور در ورودی کلانتری ها، برگزاری جلسات تعاملی روسای کلانتری ها با مراجع قضایی به منظور تسریع در کار پرونده ها، تاکید بر رعایت حقوق شهروندی، راه اندازی یگان مستقل فوریت های پلیسی 110 به منظور حضور سریع گشتی ها برسر صحنه، آموزش مستمر و تخصصی کارکنان کلانتری به منظور رسیدگی به موقع خواسته های مراجعین و جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای بهینه سازی کلانتری های استان عنوان کرد.

وی از استقرار واحدهای تجسس، مبارزه با مواد مخدر و امنیت عمومی در تمامی کلانتری های استان به منظور بررسی تخصصی جرائم و جلوگیری از سردرگرمی مراجعان، ارجاع سریع پرونده های سرقت و جنایی به پلیس آگاهی و تجهیز کلانتری ها و پاسگاه ها به وسایل بررسی صحنه جرم در راستای سرعت دادن در رسیدگی به پرونده ها خبر داد و آنها را از مهمترین اقدامات صورت گرفته برای خدمت رسانی بهتر کلانتریهای استان به مردم دانست.

این مقام انتظامی، استقرار کارشناسان مشاوره با همکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در تمامی کلانتری ها را یک نقطه قوت برای این یگان ها درجهت کیفیت بخشیدن به نهضت خدمت رسانی ناجا عنوان کرد و اظهار داشت: با کمک این کارشناسان اختلافات بین شاکی و متشاکی که بیشتر در پرونده های اختلاف خانوادگی و نزاع و درگیری است به مصالحه ختم شده و از تشکیل پرونده های قضایی و گرفته شدن وقت ماموران و همچین سیستم قضایی جلوگیری به عمل می آید.