امام جمعه موقت رشت با اشاره به تمدید تحریم ها علیه ایران، گفت: رابطه با آمریکا و غرب هیچ سودی برای کشور ما ندارند و باید به خود متکی باشیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، تبعیت از ولایت فقیه را ضروری دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی از تکوین تا تثبیت و استمرار به 10 مرحله تقسیم می شود که در تمام این مراحل نقش ولی فقیه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه تبعیت از ولایت فقیه، مسیر را برای انسان روشن می کند، افزود: براساس روایات، ولی فقیه راهنمای جامعه اسلامی است لذا کسی که از چراغ هدایت امام و ولی ‌فقیه استفاده نکند به طور قطع هلاک می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرا رسیدن ماه ربیع الاول، تصریح کرد: ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم و مردم عزاداری های در شان و منزلت امام حسین(ع) انجام دادند.

حجت الاسلام شفیع زاده روز نیروی دریایی ارتش را گرامی داشت و عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش از ابتدای جنگ دو سوم نیروی دریایی عراق را از بین برد و اقتدار خود را به نمایش گذاشت. در واقع نیروی دریایی با اتکا به قدرت ایمان در دوران دفاع مقدس کاری کردند که در دنیا بی سابقه بود.

وی با اشاره به فرارسیدن 11 آذر، سالروز شهادت میرزا کوچک خان، به اهمیت نهضت جنگل در تاریخ معاصر ایران اشاره کرد و گفت: میرزا کوچک افتخار ایران و گیلان است و توانست علیه استبداد و استعمار قیام کند و مینیاتوری از انقلاب اسلامی را در منطقه ما پایه گذارد.

وی با اشاره به اقدام تروریستی در عراق و شهادت جمعی از زائران حسینی(ع)، خاطرنشان کرد: این اقدامات جنایتکارانه نشان دهنده پایان کار داعش و وحدت بیش از پیش مسلمانان است. آمریکا و کشورهای حامی تروریست باید پاسخگوی این جنایت‌ها باشند.

امام جمعه موقت رشت تمدید تحریم های 10 ساله آمریکا علیه ایران را اثبات بدعهدی و پیمان شکنی استکبار جهانی دانست و بیان کرد: این اقدام آمریکا در واقع نقض برجام است.

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان اینکه دل بستن به حرف، تعهد و قول آمریکا و غرب شیطان‌صفتی است، خاطرنشان کرد: با توجه به پذیرش برجام و انجام تعهدات ایران شاهد نقض توافق و تحریم جدید از سوی آمریکا هستیم لذا رابطه آمریکا و غرب هیچ سودی برای کشور ما ندارند و باید به خود متکی باشیم.