نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران در سنای آمریکا، گفت: متأسفانه آمریکایی ها توافق هسته‌ای با ایران و پنج کشور دیگر جهان پشت کرده و بار دیگر دشمنی خود را با ملت ایران نشان دادند

به گزارش مرور نیوز، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در جمع نمازگزاران بندرعباسی، افزود: جهان اسلام امروز با مشکلات و مسائل فراوانی مواجه است که همه آنها در اثر دخالت‌ها و توطئه‌های آمریکا در امور داخلی کشورها رخ داده است و امنیت و آرامش منطقه را بر هم زده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان کشوری امن و ثبات آفرین در منطقه مطرح است، خاطرنشان کرد: در طول تمام سال‌های بعد از انقلاب اسلامی به هر ترفند و توطئه‌ای به دنبال آسیب‌زدن به امنیت و استقلال کشورمان بوده‌اند اما به همت ملت ایران و حضور همه‌جانبه آنان در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی به جایی نرسیده‌اند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه بعد از پایان جنگ تحمیلی و شکست مفتضحانه دشمنان انقلاب اسلامی در نبرد مستقیم با ملت ایران، تحریم‌های اقتصادی را در دستور کار خود قرار دادند تا ملت ایران را در فشارهای اقتصادی قرار دهند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها با تمدید تحریم‌های ایران خیانت بزرگی به تمام تعهدات جهانی کردند و به دنیا نشان دادند که هرگز قابل اعتماد نیستند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی همچنین به موضوع تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران در سنای آمریکا اشاره و بیان داشت: متأسفانه به توافق هسته‌ای با ایران و پنج کشور دیگر جهان نیز پشت پا زدند؛ در حالی که مدعی شکل‌گیری یک توافق با ایران بودند اما بر خلاف نص صریح توافق هسته‌ای عمل کرده و بار دیگر دشمنی خود را با ملت ایران نشان دادند.

وی با تأکید بر اهمیت پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به نقض برجام در سنای آمریکا، اضافه کرد: دشمنان ملت ایران باید بدانند که دست ایران برای دادن پاسخی شجاعانه به تحریم آمریکایی‌ها بسته نیست و ضروری است تا مسؤولان با هوشیاری و در مسیر فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مقتدرانه به این عهدشکنی آمریکایی‌ها پاسخ دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اذعان کرد: همان طور که 38 سال در برابر فشارهای اقتصادی و نظامی آنان ایستاده‌ایم، باید از امروز به بعد نیز به توان خودمان وابسته باشیم و هرگز دل به وعده‌های دشمنان ندهیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه از مسؤولان خواست تا برای حل مشکلات مردم همت کرده و مشکلات مردم را مشکلات خودشان بدانند و در این راه صادقانه عمل کنند، زیرا هر مسؤولیتی در کشور بواسطه خون دهها شهید ایجاد شده و تداوم یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در پایان از حضور با شکوه مردم استان در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در سراسر هرمزگان در نیز تقدیر کرد.