امام جمعه موقت یزد با اشاره به ضرورت بررسی دقیق، سریع و کامل پرونده حقوق‌های نجومی از سوی دولت گفت: مجلس شورای اسلامی خلاءهای قانونی را اصلاح کند.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله "سیدمحمدرضا مدرسی" 12 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه یزد با اشاره به تمام شدن ماه صفر اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) و عزاداری در سوگ ائمه اطهار در ماه محرم و صفر از جمله فرصت‌های سعادت است که به مومنان و پیروان متکب ناب محمدی داده می‌شود.

وی در ادامه فرا رسیدن سالروز تصویب قانون اساسی را از جمله مناسبت‌های شاخص امسال دانست و بیان کرد: ولی‌امر شجاع، آگاه، باتقوا و عادل که در رأس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، یکی از نعمت‌های شاخص حق‌تعالی به مومنان است.

امام جمعه موقت یزد گفت: بسیاری از شرایط رهبری برای رئیس جمهور و برخی از شرایط برای وزراء دولت‌ها هم ضروری است و باید بیش از پیش به آنها توجه شود.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود نظارت بر عملکرد مسئولان نظام و جبران اشتباهات آنها را یکی از وظایف قوه قضائیه در نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: رسیدگی سریع به تخلفات اداری به ویژه تخلفاتی که توسط برخی از مسئولان انجام می‌شود، مهمترین رسالت قوه قضائیه در نظام اسلامی است.

عضو فقهای شورای نگهبان رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی را از جمله اولویت‌های اجرایی دستگاه قضایی و قوه مجریه دانست و بیان کرد: قوه مجریه باید هرچه سریعتر نسبت به پیگیری پرونده‌های حقوق‌های غیر متعارف اقدام کرده و نتایج پیگیری خود را به صورت شفاف و کامل برای ملت ایران بیان کند.

وی در ادامه از مجلس شورای اسلامی خواست تا با جدیت بیشتری بحث خلاء های قانونی و راه‌های سوء استفاده از قانون را مورد بررسی قرار دهند و هرچه سریعتر نسبت به اصلاح قانون اقدام کنند.

امام جمعه موقت یزد مبارزه جدی با فساد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را مهمترین رسالت قوای نظام و انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: جلوگیری از هرگونه فساد در جامعه اسلامی، رضایت و اعتماد مردم از عملکرد مسئولان را به دنبال دارد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن 16 آذر، روز دانشجو گفت: دانشجویان باید با پویایی، آگاهی و تدبر نقش خود را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایفا کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان در مورد بحث برجام و اعتماد به آمریکا، تصریح کرد: متأسفانه هنوز برخی از مسئولان نظان علی رغم بدعهدی‌های متعدد آمریکا در بحث برجام به آن اعتماد دارند.

وی با بیان این که آمریکا هیچ وقت و در هیچ موردی به طور کامل به عهد خود به طور کامل وفا نکرده است، افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی نباید به هیچ عنوان به آمریکا اعتماد کنند.

امام جمعه موقت یزد در پایان با اشاره به وجود برخی گزارش‌ها مبنی بر وجود ناهنجاری‌های فرهنگی در استان خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران استان تأکید کرد: مسئولان باید توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را در اولویت جدی عملکرد اجرایی و نظارتی خود قرار دهند.