فرماندار شهرستان رودبار با بیان این‌که بخش اصلی اقتصاد و زندگی مردم رودبار با زیتون گره خورده است، گفت: جهت تسریع صادرات زیتون نشست تجار ایران و ارمنستان در سفارت ایران در ارمنستان برگزار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، «اسماعیل میرغضنفری»، فرماندار شهرستان رودبار در نشست با سفیر ایران در ارمنستان جهت پیگیری صادرات زیتون و فرآورده های آن که با حضور نماینده رودبار در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت معیشت مردم این شهرستان در صدد هستیم زیتون رودبار و فرآورده های جانبی را به کشورهای آسیای میانه از جمله ارمنستان صادر کنیم.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت ملی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی، سفیر ایران در ارمنستان و متولیان امر جهت تسریع صادرات زیتون نشست تجار ایران و ارمنستان در سفارت ایران در ارمنستان برگزار خواهد شد.

فرماندار رودبار گفت: رودبار، خاستگاه زیتون کشور است و از نهال ها و قلمه های تولیدی این شهرستان اکنون زیتون در بسیاری از مناطق و استان های کشور تولید می‌شود.

میرغضنفری تصریح کرد: کیفیت بسیار خوب زیتون تولیدی رودبار موجب شده است تا این میوه بهشتی و قرآنی که خواص بسیار زیادی دارد مورد توجه شورای بین المللی زیتون و کارشناسان قرار گیرد.

وی با بیان این‌که بخش اصلی اقتصاد و زندگی مردم رودبار با زیتون گره خورده است، اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی های مناسب و کاربردی کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تولید عرضه و فروش زیتون و فرآورده های آن اقتصادی و دارای بازده مطلوب شود.