فرماندار چابهار، سرانه فضای آموزشی مطلوب کشوررا 11 متر اعلام کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان چابهاری 1.5 متر است و این درحالی است که بالغ بر 1200 دانش آموز در چابهار فاقد میز و نیمکت هستند.

به گزارش مرور نیوز، احمدعلی موهبتی با بیان اینکه در اکثر روستاهای چابهار معلمان خرید خدمتی مشغول تدریس هستند، تاکید کرد: کلیه مدارس چابهار دو شیفته است و این موارد اثرات بدی برکیفیت آموزش دارد. چابهار از نظر امکانات آموزشی فاصله زیادی تا حد مطلوب دارد. نسبت معلم به دانش آموز در کشور یک به دوازده است و این در حالی است که این رقم برای چابهار یک به 38 است.

وی افزود: امسال 6000 دانش آموز جدید وارد مدارس چابهار شده اند و بنا به آمارها تراکم دانش آموزان در هرکلاس 75 نفر است.

فرماندار چابهار با اشاره به دوشیفته بودن کلیه مدارس چابهار تصریح کرد: تراکم زیاد دانش آموزان درکلاس ها در حالی است در اکثر روستاهای چابهار معلمان خرید خدمتی مشغول به کار هستند که قطعا این امر اثرات بدی بر کیفیت آموزش دارد.

به گفته موهبتی، چابهار تاکنون میزبان دومجمع خیرین مدرسه ساز بوده و در سفری که وزیر آموزش وپرورش به استان سیستان وبلوچستان و شهر چابهار داشت قرار شد 600 میلیارد تومان درسه سال آینده صرف تجهیز و راه اندازی مدارس در استان شود که چابهار سهم ویژه ای از این مقدار دارد.