فرماندار شهرستان کردکوی گفت: بر اثر آتش سوزی روز گذشته در عرصه های جنگلی شهرستان کردکوی، 10 هکتار از اراضی جنگلی دچار خسارت کلی و تعداد 30 اصله درخت دچار آسیب جدی شد.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی جمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی روز گذشته در مناطق جنگلی بالادست روستای بالاجاده شهرستان کردکوی اظهار کرد: پس از اعلام وقوع این آتش سوزی، دبیر خانه مدیریت بحران شهرستان بلافاصله با بسیج امکانات و اعزام نیروهای امدادی به آن مناطق و با بهره گیری از حضور گسترده و ستودنی نیروهای مردمی، توانست آتش را به طور کامل مهار کند.

وی با اشاره به حضور به موقع عوامل مدیریت بحران اعم از بخشدار مرکزی، جمعیت هلال امر، منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، سپاه، شهرداری، آتش نشانی، امور برق و نیروی انتظامی شهرستان تصریح کرد: حضور دهیاران روستاهای همجوار و بویژه نیروهای مردمی بیش از هر چیز قابل تقدیر است.

فرماندار کردکوی، عوامل بروز آتش سوزی را نامشخص عنوان کرد و گفت: وزش شدید باد گرم در گسترش آتش سوزی و همچنین بروز آتش در مناطق صعب العبور، کار اطفای حریق را با مشکل جدی مواجه کرده بود.

وی منطقه تحت تاثیر از این آتش سوزی را 10 هکتار اعلام کرد و افزود: در این اراضی جنگلی، تعداد 30 اصله درخت دچار آسیب جدی شدند.

جمالی اظهار کرد: روز گذشته در بخش دیگری از مناطق جنگلی از جمله پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی نیز با توجه به وزش باد شدید و افتادگی چندین اصله درخت و قطع اتصالات برق ضمن اعلان آماده باش کامل به کادر درمانی بیمارستان امام علی(ع)، با کمک نیروهای انتظامی شهرستان به مسافران هشدارهای لازم داده شد و اقدام به تخلیه پارک جنگلی شهر کردکوی کردیم.