شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در سال جاری 30 میلیارد ریال بودجه برای مناسب‌سازی در قالب پروژه‌های مشخص در نظر گرفته است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه آیین تجدید میثاق معلولان با شهدا که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی «افراد دارای ناتوانی و معلولیت» به معلولان اظهار کرد: امروزه حضور معلولان در بسیاری از صحنه‌های مختلف اجتماعی نشان از استعداد بالای این عزیزان در عین محدودیت‌های فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه معلولان با روحیه بالای خود موفقیت‌های چشمگیری در جامعه به دست آورده‌اند، افزود: در کشور ما اوج این موفقیت‌ها در جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی متبلور شده که پس از جنگ نیز در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی حضوری فعال و موفق داشته‌اند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه معلولیت محدودیت نیست، تصریح کرد: طی چند سال گذشته و با تلاش مستمر سازمان بهزیستی، نقش‌آفرینی و امید به زندگی در معلولان کشور بیشتر شده و این عزیزان به مرور مانند سایر شهروندان در اجتماع نقش‌آفرینی کرده‌اند اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب آنها در جامعه فاصله زیادی مانده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های شهرداری در راستای مناسب‌سازی معابر و قسمت‌های مختلف شهر برای معلولان اشاره کرد و گفت: شهرداری اصفهان در سال جاری 30 میلیارد ریال بودجه برای مناسب‌سازی در قالب پروژه‌های مشخص در نظر گرفته و اجرا کرده و در حال حاضر 70 پروژه مناسب‌سازی توسط معاونت عمران و سازمان طراحی شهرداری اصفهان در حال انجام است تا شهری بدون مانع برای تردد معلولان که قشر تأثیرگذار جامعه به شمار می‌روند، داشته باشیم.

جمالی‌نژاد ادامه داد: بر اساس آمارها و گزارش‌های مختلف دستگاه‌های ذی‌ربط، شهرداری اصفهان در بین تمامی سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در امر مناسب‌سازی‌ها وظایفی بر عهده دارند، بهترین عملکرد را در سطح کشور داشته است.

وی با اشاره به حجم بالای پیاده‌روسازی‌ها طی یک سال گذشته در شهر بیان کرد: شهرداری اصفهان در پیاده‌روسازی نیز مانند آسفالت‌ریزی دست به نهضتی بزرگ زده و بسیاری از پیاده‌رو‌های شهر طی یک سال گذشته مناسب‌سازی شده است.

شهردار اصفهان همچنین به برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین به میزبانی اصفهان اشاره  و اضافه کرد: شهرداری اصفهان در برگزاری این جشنواره با بهزیستی اصفهان همکاری و تعامل ویژه‌ای داشته است.