سرپرست صندوق کار آفرینی امید گیلان با بیان اینکه 1230 پرونده در حوزه اشتغال در استان تشکیل شده است، افزود: توانسته ایم 88 درصد اعتبار تخصیص یافته را جذب کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا شیخ‌الاسلامی در ششمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که امروز در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در مدت سه سال دولت تدبیر و امید در مقایسه با سه سال دولت قبل از 554 میلیارد ریال به 1486 میلیارد ریال رسیدیم.

سرپرست صندوق کار آفرینی امید گیلان با بیان اینکه 1230 پرونده در حوزه اشتغال در استان تشکیل شده است، افزود: توانسته ایم 88 درصد اعتبار تخصیص یافته را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش کرده ایم عدالت در تمامی شهرستان ها برقرار شود و توزیع عادلانه ای بر اساس جمعیت داشته باشیم، یادآور شد: فعالیت های صندوق کارافرینی امید هدفدار و موثر است که بعنوان اولین موسسه مالی در پرداخت ها پیشتار بوده است.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به طرح های روستایی در دست اقدام، اظهار کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در روستای جیرسر بخش خشکبیجار شهرستان رشت، با توجه به دسترسی به آب و فضای لازم  جهت تولید ماهیان خاویاری و نیز وجود بازار فروش و مصرف مناسب در استان، توسط صندوق کارآفرینی نسبت به شناسایی پشتیبان که چندین سال در این زمینه به صورت تخصصی مشغول به فعالیت است اقدام کرده و قصد توسعه و تولید ماهیان خاویاری در قالب مشاغل خانگی در این روستا را دارد.

سرپرست صندوق کار آفرینی امید گیلان طرح های شناسایی شده در روستای سه سار شهرستان صومعه سرا مانند دامداری، پرورش گل و گیاه، پرروش زنبور عسل، تولید پوشاک، مسافر کاشانه و.. و طرح پرورش مرغ بومی تخم‌گذار در روستای پایین رودپشت شهرستان آستانه اشرفیه را با عنایت به شعار هر روستا یک محصول، از دیگر طرح‌های این صندوق عنوان کرد و افزود: طرح روستای حلیمه جان شهرستان رودبار نیز با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برای مسافر کاشانه، عکاسخانه سنتی، رستوران سنتی، تولید و فروش انواع صنایع دستی، قصابی و سوپرمارکت و... در دست اقدام است.

شیخ الاسلامی در ادامه در خصوص طرح های روستا محور مورد حمایت این صندوق گفت: طرح هر روستا یک محصول در روستای لوندویل شهرستان آستارا برای تولید پوشاک زنانه با مبلغ هفت میلیارد ریال با توجه به موقعیت توریستی و مرزی بودن این شهرستان و وجود بازار فروش بالقوه و بالفعل بسیار مناسب در زمنیه عرضه انواع البسه است که با توجه به اینکه ۷۰ درصد اجناس بازار، وارداتی هستند، صندوق در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات، نسبت به ساماندهی طرح فوق در قالب هر روستا یک محصول اقدام کرده است.

وی همچنین به طرح روستای نمونه گردشگری روستای دهنه سرشیجان خمام با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و افزود:طرح های شناخته شده در این روستا بوم گردی، کشاورزی، پیست اسب دوانی، اسکله قایقرانی، کارگاه تولید صنایع دستی، فروشگاه صنایع دستی، بانک نشا و پیست بازی تراپ و پینت بال هستند.

شیخ الاسلامی اضافه کرد:طرح روستای بدون بیکار اسطلخ جان شهرستان رودبار نیز با تخصیص ۳۹ میلیارد ریال با طرح های شناسایی شده بوم گردی، کشاورزی، تولید صنایع دستی، عکاسخانه سنتی، واحد تولید شمع و لوازم تزیینی و تولید و بسته بندی سبزیجات محلی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: طرح روستا محور دیگر در روستای سادات محله شهرستان لنگرود است که با پنج میلیارد ریال با توجه به وجود ظرفیت اشتغال زایی در بخش نوغانداری و ابریشم کشی  در استان و به منظور حمایت و فعالیت در زیر مجموعه پشتیبان و یا هدف ایجاد اشتغال پایدار و راه اندازی کسب و کار خرد و کوچک بازار محور خصوصا در مناطق روستایی، مورد توجه صندوق کارآفرین امید بوده که نسبت به شناسایی پشتیبان با ایجاد اشتغال ۵۰ نفر اقدام کرده است.

شیخ‌الاسلامی در ادامه از طرح گردشگری در روستای صوفیانده شهرستان صومعه سرا با تخصیص ۱۸ میلیارد و یکصد میلیون ریال نام برد و گفت: طرح های شناسایی شده در این روستا کاشت توت فرنگی، کاشت مکانیزاسیون توت فرنگی، بانک نشاء، واحد بسته بندی توت فرنگی، ایجاد بازارچه، اسکله قایقرانی، مسافر کاشانه و پارک کودک است.