رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: خروج مشاغل فنی و آلاینده از شهر کرمانشاه می‌تواند حدود هشت هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

به گزارش مرور نیوز، رضا سلیم ساسانی در نشست مشترک استاندار با نمایندگان اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی کرمانشاه، اظهار کرد: به دلیل نرخ بالای بیکاری که در استان داریم، بسیاری از افراد غیربازاری هم وارد بازار شده‌اند که این امر نتیجه‌ای جز رکود بازار و ورشکستگی واحدهای صنفی نداشته است.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی به ازاء هر 250 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و این عدد در کرمانشاه به ازاء هر 25 نفر است.

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در ادامه خواستار پیگیری جدی خروج مشاغل فنی و آلاینده به خارج از شهر کرمانشاه شد و تاکید کرد: این کار می‌تواند برای حدود هشت هزار نفر ایجاد شغل کند.

به گفته این مسوول، اقداماتی هم از گذشته در این خصوص انجام شده که نمونه آن زمین منطقه "عمرمل" بود که هنوز به نتیجه نرسیده است.

ساسانی همچنین خواستار جلوگیری از ساخت و ساز مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی در نقاط کم سکنه شهر شد که در آینده مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

وی در پایان به بیان مشکلاتی در حوزه عوارض و مالیات واحدهای صنفی کرمانشاه نیز پرداخت.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه تمام مالیاتی که از اصناف اخذ می‌شود در چارچوب قانون است، گفت: در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد کاهش مالیات مشاغل را داشتیم.

هادی ملکشاهی با اشاره به کاهش هشت درصدی مالیات مشاغل استان اظهار کرد: این کاهش بیانگر رکود موجود در بازار است و از همین رو نیز بر اساس توافقی که صورت گرفت، امسال افزایش مالیات برای مشاغل بند "ج" را نداشتیم.

وی عنوان کرد: با این وجود، رشد هشت درصدی در تسلیم اظهارنامه مالیاتی را داشتیم که بیانگر فرهنگ بالای مالیاتی در استان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه به مشکل مالیات بر ارزش افزوده در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده‌ای که اکنون وصول می‌شود، با نرخ 9 درصد است.

به گفته این مسوول، مالیاتی که در هر استان وصول می‌شود بر اساس توانایی‌های همان استان است و صرف خود استان خواهد شد.