استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان بهترین مکان برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر است.

به گزارش مرور نیوز، علی اوسط هاشمی در کارگروه مدیریت و راهبری توسعه اشتغال سیستان و بلوچستان افزود: باید شرایط لازم برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در استان فراهم شود.

وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان در محدوده وسیعی از تابش نور خورشید قرار گرفته و شرایط مناسبی را برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید تمام زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در استان فراهم شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به این حوزه مشکلی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با برخورداری از انواع انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی، امواج و اقیانوس و زمین گرمایی به گنجینه‌ای با ارزش تبدیل شده که سرمایه‌گذاران می‌توانند با برخورداری از مزیت‌های فراوان این نوع انرژی زمینه را برای تولید برق فراهم کنند.

هاشمی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش دارای توجیه اقتصادی است و نیاز است تا مطالعه استانی بر روی مزارع تولید انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: میل نادر و رامشار در شمال سیستان و بلوچستان بهترین ظرفیت برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را دارند.

استاندار خاطرنشان کرد: شرکت توانیر ابتدا باید در این مزارع سرمایه‌گذاری کند تا سبب تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این حوزه شود.