شهردار اصفهان گفت: عدم به کارگیری از پهبادها در مسائل مختلف شهری سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان را بر آن داشت تا برای نخستین بار در کشور از پهباد عمود پرواز استفاده کند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در اولین مانور عمود پرواز آتش‌نشانی، پلیس و ترافیک کاملا ایرانی که با حضور اسماعیل نجار معاون زیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت، کلانشهرهای کشور دچار چالش‌ها، نارسایی‌ها و مشکلات بسیاری شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در گذشته تنها در قالب دستگاه‌های خدماتی ارائه خدمت می‌کردند، بیان داشت: امروزه ماموریت شهرداری‌ها از صرف خدماتی فراتر رفته و به نهادهای فرهنگی، خدماتی، اجتماعی مبدل شده است و با توجه به افزایش چالش‌های شهری نیاز توجه به علوم و فنون جدید و استفاده از فناوری‌های نوین شهری از جمله دیگر نیازهای است که اکنون به خوبی بیش از گذشته احساس می‌شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: در دیدار اخیر مردم اصفهان با مقام معظم رهبری،ایشان اصفهان را شهر علم خواندند که این نشان از توجه و اهمیت این شهر به جایگاه علم به عنوان نماد توسعه شهری دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه اصفهان 1400 قرار است اصفهان به شهری دانش محور تبدیل شود، افزود: به همین دلیل تمام اهداف و ماموریت‌های خود را در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهر در کشور، مرکز خلاقیت و نوآوری و همچنین مرکز فناوری‌های نوین شهری را راه‌اندازی نمود؛ با این هدف که در مرکز خلاقیت و نوآوری ایده پردازی‌ها انجام شده و در مرکز فناوری‌های نوین شهری این ایده‌ها به فن و تکنولوژی تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: به طور مثال تا کنون از پهبادها در مسائل مختلف شهری استفاده نشده بود و از امروز برای نخستین بار در کشور سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان آن را برای انجام ماموریت‌های مورد نیاز خود به کار می‌گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قرار است در تیرماه سال آینده مجموعه ای از فناوری‌های نوین شهری را به نمایش بگذاریم، گفت: برای نخستین بار در کشور تفاهمنامه‌ای را با معاونت فناوری ریاست جمهوری در حوزه خودروهای هیبریدی، موتورهای برقی، دوچرخه‌های برقی، استفاده از فناوری‌های نوین در جمع آوری زباله و غیره به امضا رسید که کمک بسیاری به توسعه شهر اصفهان در حوزه فناوری های نوین می‌کند.