رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این امکان می‌تواند در تمامی زمینه‌ها کاربرد داشته باشد و باید به دیگر شهرهای کشور نیز صادر شود تا بتوان زندگی امن و آرامی را برای شهروندان کشور ایجاد کنیم.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، اسماعیل نجار در اولین مانور عمود پرواز آتش‌نشانی، پلیس و ترافیک کاملا ایرانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های شهرداری اصفهان در حوزه مدیریت بحران شهری در اصفهان اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که شهرهای ما باید تاب‌آور باشند تا شهروندان بتوانند با آرامش خاطر و به دور از دغدغه‌های حوادث و بلایای مصنوعی در آن زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم ایجاد تاب‌آوری در شهرها به مسئولین و عموم مردم جامعه برمی‌گردد، اضافه کرد: از این رو ضروری است که مسئولان با استفاده از علم و تکنولوژی به روز نسبت به تامین تجهیزات اقدام کنند و با نظارت صحیح از این فناوری‌ها برای ایجاد آرامش در جامعه فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه امروزه بسیاری از مجامع شهری با استفاده از علم، فناوری و اندیشه نسبت به ایمن سازی شهرها استفاده می‌کنند، ابراز داشت: امروزه ثابت شده است که تنها با استفاده از این ابزار می‌توان بخش بسیاری از معضلات موجود در شهرها را برطرف ساخت.

وی در ادامه با بیان اینکه نقش انسان در کاهش تلفات ناشی از بلایای طبیعی بسیار موثر است، تصریح کرد: برای مثال می‌توان گفت که باید به پنج عامل مهم جانمایی، آزمایش خاک، مصالح استاندارد، کارگر ماهر و نظارت توجه داشت چرا که عدم توجه به این عوامل مانند زلزله 12 دقیقه‌ای در بم ده‌ها هزار کشته در زلزله 8 ریشتری خواهیم داشت.

نجار با اشاره به اینکه خوشبختانه هرم جمعیتی در شهرداری اصفهان را افراد کارآمد و آگاه تشکیل داده‌اند، اضافه کرد: باید از این ظرفیت برای ساخت‌ و سازهای مناسب‌تر در سطح شهر بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی توسعه شهری و جمعیتی امروز را یکی از عوامل عدم مدیریت به روش سنتی در شهرها دانست و افزود: امروز باید برای اداره شهرها از دانش بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به رونمایی از پهباد عمود پرواز گفت: این امکان می‌تواند در تمامی زمینه‌ها کاربرد داشته باشد و باید به دیگر شهرهای کشور نیز صادر شود تا بتوان زندگی امن و آرامی را برای شهروندان کشور ایجاد کرد.