استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر موضع کشور پاکستان ممانعت از ورود دام به ایران است باید کشورهای دیگرهمچون هندوستان را به عنوان وارد کننده دام زنده به کشور هدف‌گذاری کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی اوسط هاشمی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز  افزود: اکثر اهداف کمیسیون در زمینه مبارزه با قاچاق محقق شده است.

استاندار با اشاره به پلاک کوبی بیش از 95 هزار راس دام بومی استان گفت: این اقدام امکان تشخیص دام قاچاق از بومی را فراهم می‌کند.

به گفته وی، با پلاک‌کوبی 30 هزار نفر شتر در فاز نخست ،ضمن ممانعت از خروج دام از استان، زمینه افزایش کشتارگاه‌ها و بسته‌ بندی فراهم می‌شود.

استاندار خاطرنشان کرد: وقتی استعداد پرواربندی دام در درون استان وجود دارد باید برای جلوگیری از تعطیلی کشتارگاه‌ها  و معضل بیکاری ،تولید دام بومی را تقویت کرد تا زمینه اشتغال در جامعه فراهم شود.

وی گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا با صرف 7 میلیارد ریال مدت زمان نمونه گیری و تشخیص بیماری به 48 ساعت تنزل یافته که از دستاوردهای ارزشمند این بخش است.

هاشمی با اشاره به خوداتکایی در بخش طیور اعلام کرد: گردش مالی بیش از 190 واحد مرغداری در سطح استان، بالغ بر 176 میلیارد تومان است که اشتغال  2200 نفر را بدنبال داشته است.

وی اظهار داشت: در بخش مبارزه با قاچاق سوخت عمده رویکردهای نیروی انتظامی و مرزبانی معطوف به کشف باندهای بزرگ است.

هاشمی گفت: رویکردهایی که استان در ارتباط بابحث مبارزه اساسی با قاچاق کالا داشته است حاصل مشارکت دسته‌جمعی مسئولین نقش‌آفرین در جامعه بوده است.

وی مبارزه جدی با قاچاق دام در نقطه صفر مرزی و خروجی های استان را مورد تاکید قرار داد.