رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: از ابتدای سال تا کنون هشت وقف جدید در اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان به ثبت رسیده است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح ‌الامینی اظهار داشت: در زمینه وقف باید توجه داشته باشیم که در سال جاری با در اعلام شعار «همه واقف باشیم» در راستای ترویج فرهنگ وقف اقدام شده است ضمن اینکه ضروری است که بدانیم برخی از افراد در جامعه بر این باورند که تنها افراد متمول می‌توانند وقف کنند و این در حالی است که در گذشته و در زمان پیامبر اکرم (ص) همه به اندازه توانایی خودشان واقف بوده‌اند.

وی وقف را پشتوانه اقتصادی دین دانست و افزود: با بررسی تاریخ در می‌یابیم که موقوفات همواره مورد توجه دشمنان اسلام بوده است و این موضوع در کشور ما که برپایه حکومت اسلامی اداره می شود، موقوفات با امنیت کامل اداره می ‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان با بیان اینکه وقف مقوله ‌ای مجزا از بودجه و قیمت نفت است،‌ اضافه کرد: وقف منبع درآمد ثایت است که برای ادای نیات واقفان هزینه می ‌شود.

وی با بیان اینکه در سامانه موقوفات قریب به 700 نیت در کل کشور ثبت شده است،‌ تصریح کرد: بسیاری از نیات بر اساس نیازهای روز انجام شده است.

حجت‌ السلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی با بیان اینکه برخی ما را ناقض حقوق بشر می‌دانند، بیان داشت: این در حالی است که وقف ‌نامه‌های ما بیانگر این است که نه تنها ما حافظ حقوق انسان ‌ها بوده ‌ایم بلکه حافظ حقوق حیوانات و محیط زیست نیز بوده‌ایم و این امر به بیش از 300 سال گذشته تاکنون بر می‌ گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در خصوص موقوفات ناحیه دو شهر اصفهان گفت: در این منطقه بیش از 430 موقوفه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشتر موقوات مسجد و حسینیه هستند، اضافه کرد: همچنین برای روضه خوانی نیز موقوفاتی در این منطقه وجود دارد.