رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صادرات با شرایط دشوار انجام می شود و امیدواریم مشکلات صادرکنندگان با همکاری و تعامل بخش دولتی و خصوصی برطرف شود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در آیین تکریم صادرکنندگان نمونه استان اصفهان با اشاره به افزایش سهم اتاق بازرگانی اصفهان در شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: اتاق بازرگانی در راستای معرفی توانمندهای استان و همچنین حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه های بین المللی اقدام به افزایش سهم مدیریتی در این شرکت نمایشگاه کرده است.

وی از اعزام هیات های تجاری استان به کشورهای هدف صادراتی خبر داد و گفت: به زودی هیات تجاری استان در نمایشگاه spx پاریس حضور   فعال خواهند داشت.

سهل آبادی تصریح کرد: شرایط کنونی برای تولید صادر محور مهیا نیست؛ زیرا قیمت تمام شده کالای ایرانی نسبت به رقبای خارجی بالاتر است و این مهم به دلیل نرخ بالای سود بانکی، نرخ بیمه تامین اجتماعی و سایر هزینه هاست.

وی نبود شرکت های حمل و نقل بین المللی در استان اصفهان را یکی از چالش های پیش روی فعالان اقتصادی استان برشمرد.

وی خواستار برگزاری حراجی آثار هنری برای هنرمندان صنایع دستی استان شد و گفت: آثار بسیار ارزشمند صنایع دستی هنرمندان در انبارها در حال خاک خوردن است.

سهل آبادی معرفی صادرکنندگان نمونه جوان را از اقدام های قابل توجه هیات انتخاب صادرکنندگان نمونه برشمرد و گفت: تشویق جوانان به صادرات می توان آنان را برای حضور در فعالیت های اقتصادی بین المللی دلگرم سازد و امیداوریم در سطح ملی شاهد تقدیر از صادرکنندگان نمونه جوان باشیم.