با حضور هزارجریبی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی و موسی بی باک رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان، مشکلات کارگران بازنشسته این شهرستان بررسی شد

به گزارش مرور نیوز، هزارجریبی در این جلسه گفت: قشر زحمتکش کارگر در همه عرصه ها و صحنه های مورد نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضور به موقع، پرشور و با بصیرت داشته است که این مهم نشان از وفاداری و قدرشناسی این عزیزان نسبت به انقلاب اسلامی دارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس بر خود لازم و وظیفه می دانیم تا در راستای مرتفع نمودن مشکلات جامعه کار و تلاش استان حداکثر تلاش خود را به کار ببندیم. وی تاکید کرد: بنده خود را از بدنه جامعه کارگری استان می دانم به همین دلیل با مشکلات موجود در این قشر به ویژه کارگران بازنشسته به خوبی آشنایی دارم.

مهندس هزارجریبی بیان داشت: به طور جدی در حال پیگیری برخی از مشکلات موجود بین کارگران بازنشسته هستیم که قابل حل و فصل می باشند اما برای رفع مشکلات دیگر در آینده ای نزدیک از طریق سازمان تامین اجتماعی پیگیری خواهیم نمود.

در ادامه این جلسه علی اصغر نیک نیا مدیرکل جدید تامین اجتماعی گلستان گزارشی از خدمات این سازمان به کارگران بازنشسته ارائه نمود و گفت: با تمام توان در خدمت بازنشستگان هستیم و سعی و تلاش خواهیم کرد که حافظ منافع بازنشستگان عزیز باشیم.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان نیز گفت: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، بازوان توانمند ما در خدمت رسانی به موقع به مردم شریف هستند.

موسی بی باک در جلسه بررسی مشکلات کانون کارگران بازنشسته گرگان، از کانون بازنشستگی به عنوان بازوی اجرایی این سازمان نام برد و گفت:کانون کارگران بازنشسته امروزه به عنوان یک سازمان مردم نهاد،خدمات قابل توجهی به جامعه هدف خود ارایه می نماید و قسمت عمده ای از خدمات رفاهی در حوزه های بیمه مکمل، درمان، سفرهای زیارتی و سیاحتی توسط این کانون به بازنشستگان تامین اجتماعی ارایه می گردد.

وی افزود: نباید فراموش کرد که تجربه های کارگران بازنشسته گنجینه ارزشمندی است که باید آن را قدر بدانیم و از آن استفاده کنیم.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت: اعتقاد ما بر این است که بازنشستگان مورد تکریم قرار بگیرند و این مهم زمانی تحقق می یابد که به بازنشسته فرصت مشارکت اجتماعی و فرهنگی در جامعه داده شود.

بی باک خاطرنشان کرد: این کانون فرصت بسیار خوبی است تا به بازنشستگان این فرصت را بدهیم تا در جامعه ، تجربیات خود را به کار گیرد و آنها را به نسل بعد منتقل کند.

بی باک به ضرورت استفاده از تجربیات کارگران بازنشسته با توجه به سرعت تغیر و تحول در جامعه و تغییر ساختار آن اشاره نمود و افزود: پختگی و تجربه ای که یک فرد بازنشسته در محیط کارش دارد،بدون شک در افراد همان مجموعه وجود ندارد.